Získáním šesti nových kontraktů ve střední a východní Evropě společnost GfK dále upevnila svou pozici v oblasti mediálního výzkumu. Bude poskytovat data o sledovanosti řady médií v Rumunsku, na Ukrajině, v Bělorusku a v Rusku.
Rumunsko
Společnost GfK Romania se nedávno stala dodavatelem standardních dat o sledovanosti v segmentu denního tisku a časopisů pro rumunský reklamní průmysl. Pro syndikovaný průzkum čtenosti na celostátní úrovni bude v Rumunsku provedeno celkem 13 500 pohovorů ročně, které se budou týkat přibližně 150 tištěných médií. Zakázka poběží následující tři roky.
Společnost GfK Romania se rovněž stala oficiálním partnerem pro monitorování rozhlasu přinejmenším pro nadcházející dva roky. Zaznamená veškeré reklamní spoty, které odvysílají hlavní rumunské rozhlasové stanice. Čtenost i sledování rádií zajišťuje GfK pro BRAT, rumunský úřad pro ověřování sledovanosti médií.
Od ledna 2012 do prosince 2015 bude GfK pro Asociaci rozhlasových posluchačů provádět rozsáhlý syndikovaný průzkum poslechovosti rádií. Průzkum každoročně proběhne ve třech vlnách, přičemž 13 500 spotřebitelů bude dotazováno na poslech rozhlasu během předchozího dne.
Ukrajina
Od počátku roku 2012 bude GfK Ukraine po tři roky měřit oficiální poslechovost národních rozhlasových stanic. Každoročně bude na poslouchání rádia dotazováno na 47 280 spotřebitelů ve věku od 12 do 65 let, kteří bydlí ve městech nad 50 000 obyvatel.
Společnost GfK Ukraine již od roku 2002 oficiálně měří sledovanost televize pomocí elektronických metod. V televizním panelu udává 2540 reprezentativně zvolených domácností zahrnujících 6450 členů, na jaké programy se každý den dívají.
Bělorusko
GfK rovněž zajistí data o sledovanosti místní televize v Bělorusku. Společnost vyhrála výběrové řízení, které vyhlásila Asociace reklamních agentur Běloruské republiky (ARO). Na základě rozhodnutí ARO nyní společnost GfK připravuje první elektronický výzkum televizní sledovanosti. Měření televizní sledovanosti v Bělorusku bude zahájeno po konečné dohodě na technických otázkách a parametrech výzkumu s největšími televizními skupinami a inzerenty.
Rusko
Příští rok GfK Russia spustí rozsáhlý průzkum používání internetu u rusky mluvících uživatelů žijících v devíti zemích mimo Rusko. Výběrové řízení vyhlásila skupina Mail.ru, která patří k největším hráčům na ruském internetovém trhu. Hlavním cílem studie je určit potenciál poskytovaných služeb (včetně e-mailu a sociálních sítí) v Arménii, Ázerbájdžánu, Gruzii, Německu, Izraeli, Kazachstánu, Moldavsku, Turecku a Uzbekistánu.
Dr. Gerhard Hausruckinger, člen představenstva GfK SE odpovídající za mediální sektor, je hrdý na řadu nových kontraktů v oblasti mediálního výzkumu, které společnost GfK získala: „Střední a východní Evropa je pro GfK nadále klíčovým růstovým regionem – zejména se jedná o trhy nových médií v těchto zemích. Stávající iniciativy znovu ukazují, že mediální průmysl v tomto regionu má velkou důvěru v naše zkušenosti a inovativní měřicí technologie.“
– red –