Nákupy na internetu vyvrcholily v polovině prosince, jen na obchodním portálu Aukro.cz se v neděli 11. 12. prodalo zboží v hodnotě téměř 27 milionů Kč. Internetoví prodejci vycházejí vstříc nakupujícím, kteří nechávají nákup dárků na poslední chvíli, například tím, že prodlužují otvírací doby poboček.
Podle obchodního portálu Aukro.cz byla nejsilnějším dnem v roce neděle 11. 12., kdy se prodalo zboží za 26, 9 milionů korun. „To je o více než dva miliony více než v loňském roce, kdy vánoční nákupy vrcholily také v neděli v půlce prosince,“ říká David Vychytil, ředitel obchodního portálu Aukro.cz. „E-shopy zaznamenaly největší poptávky v pondělí 12. 12., víkend 10. a 11. 12. pro ně byl nerušnějším víkendem celého roku,“ dodává Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém nabízí své zboží více než 20 000 internetových obchodů.
Internetoví prodejci, pro něž vánoční nákupy představují až třetinu jejich celoročních tržeb, se snaží prodávat do poslední chvíle. Prodlužují proto otvírací doby kamenných poboček nebo nabízejí dárkové poukazy, které si mohou nakupující sami vytisknout.
Největší internetové obchody přijímají objednávky k osobnímu odběru zboží, které mají skladem, ještě v pátek 23. prosince a některé mají otevřeno i na Štědrý den dopoledne. Nakupující na portálech Aukro.cz nebo Heureka.cz mohou zboží hledat také podle místa svého bydliště a díky osobnímu převzetí na internetu nakupovat až do Štědrého dne.
– red –