V pátek 25. listopadu se otevřel nový hypermarket Globus v Havířově. Je symbolicky 15. hypermarketem, který Globus za 15 let své existence v České republice vybudoval. První týden jeho provozu ukázal, že nabídka Globusu se v Havířově setkala s velkým zájmem zákazníků.
„Otevřením havířovského hypermarketu pokračujeme v naplňování naší strategie organického, promyšleného růstu na českém trhu,“ říká Ing. Libor Tomáš, ředitel marketingu společnosti Globus. „Zájem zákazníků byl již od prvního dne vysoký a my věříme, že ho udržíme dlouhodobě, mimo jiné i díky naší vlastní výrobě masa, uzenin a pečiva,“ dodává L. Tomáš.
Prodejní plocha havířovského hypermarketu je 8300 metrů čtverečních a z pohledu zákazníka jí dominují právě čerstvé potraviny, které jsou společně s vlastní pekárnou Globusu umístěny uprostřed obchodu tak, že je na ně přímo vidět od pokladen. To je koncept vnitřního uspořádání, který Globus v Havířově zkouší poprvé. Zcela nový design a nové, přehlednější uspořádání zboží nabízí také oddělení kosmetiky, novinkou je rovněž Svět zvířat, tedy zcela nový styl prezentace sortimentu krmiv a dalších potřeb pro zvířata.
Havířovský hypermarket má podobně jako jiné obchody Globusu vlastní restauraci, pekárnu a řeznictví. Ze třiceti pokladen v hypermarketu jsou čtyři samoobslužné, na všech třiceti pokladnách je možné přijímat jak hotovostní, tak bezhotovostní platby. Na takzvané shop zóně před pokladnami najdou zákazníci obchůdky nájemců, jako například lékárnu, květiny, tabák, čistírnu, banku nebo kavárnu, ale také vlastní jeans-shop Globusu.
Havířovský obchod zaměstnává zhruba 330 lidí, 205 z nich přišlo z evidence úřadu práce. Asi třetina všech zaměstnanců pracuje právě ve vlastní výrobě masa, uzenin, pečiva a cukrovinek.
– red –