Komunikace

3 zásady pro napsání dobrého reklamního textu

Dobrý reklamní text na letácích, v direkt mailových dopisech a na webech je základem úspěchu při oslovení potenciálních zákazníků a nedá se nahradit sebelepší grafikou či obrázky. Napsat něco o produktu či službě, které rozumíte, není pro většinu lidí nic těžkého. Dobrý text však vyžaduje kromě expertízy také marketingové schopnosti, nadhled a pohled na věc, který je trochu jiný. Při dodržení několika zásad se i vám může podařit dobrý marketingový text napsat.

Napsání dobrého textu je třeba věnovat dostatek času a přípravu. Shromáždit si fakta, informace a existující texty o produktu či službě. Dále se pak můžete řídit těmito radami.

Využijte osvědčené vzory

Vhodným způsobem, jak vylepšit vlastní texty, je vzít si inspiraci z jiných podobných textů. Líbil se vám například nějaký obchodní dopis, který jste dostali? Nebo vás zaujal nějaký letáček? Takové tiskoviny si odkládejte stranou a prostudujte. Nejlepší jsou samozřejmě takové, o kterých víte, že měly v praxi úspěch a pomohly něco prodat. Nekopírujte přímo text a obsah, ale spíše způsob, jakým je text vystavěn a jak oslovuje čtenáře.

Zjistěte, jak mluví úspěšný prodejce

Máte ve firmě nebo okolí někoho, kdo dokáže skutečně dobře prodávat? Poproste ho, aby vám předvedl, jak mluví se zákazníky, jak popisuje zboží, které nabízí. Zaznamenejte si jeho projev, zachovejte řečnické obraty, otázky či spojky. Snažte se, aby text zněl co nejvíce přirozeně. V době audiovizuálních prezentací navíc můžete nahrávku využít na web ve formě videoklipu.

Poraďte se s textařem, ukažte návrh zákazníkovi

Často se stává, že odborník na nějakou problematiku velmi snadno ztratí nadhled a zapomene na to, že ne všichni budou rozumět všem výrazům. V takovém případě vám pomůže ukázat návrh textu nějakému laikovi a zeptat se ho, zda všemu rozumí, nebo by něco potřeboval vysvětlit. Vyplatí se také návrh zkonzultovat s někým, kdo má zažité principy komunikace a marketingové vědomosti. Konzultace s profesionálním textařem nemusí stát moc peněz a přitom vám může ušetřit vysoké částky za špatné propagační materiály. Navíc se něčemu novému naučíte a využijete to příště.

Jak budete psát vaše marketingové texty vy?

Ing. Vladimír Kuchař
poradce pro marketing a rozvoj firem
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!