Finanční skupina AXA spouští nový dlouhodobý koncept Otázka peněz, jejímž cílem je zlepšit finanční povědomí obyvatel České republiky. Dotkne se témat stárnutí a penzijního systému, rodinného rozpočtu, spoření i investic či životního pojištění. Součástí kampaně budou kromě speciálních televizních pořadů i interaktivní komunikace. Koncept je zaměřený také na mladou cílovou skupinu, která bude oslovena prostřednictvím sociálních médií jako Facebook, Twitter a YouTube.
„Skupina AXA se finančnímu vzdělávání věnuje už na středních a základních školách prostřednictvím spotů na obrazovkách Školního informačního kanálu. Základním finančním termínům a procesům však často nerozumí ani dospělí lidé. Proto jsme se rozhodli připravit kampaň Otázka peněz, jejímž cílem je srozumitelnou formou předat dospělým potřebné finanční minimum,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
Kampaň bude doprovázet postava Profesora, který se stane hlavní tváří. Jako finanční specialista a poradce bude nabízet cenné rady k základním tématům týkajících se financí.
„Jak vyplývá z našeho posledního průzkumu AXA Retirement Scope z roku 2010, 78 % pracujících Čechů třeba vůbec netuší, jaké výše bude dosahovat jejich příjem v důchodu. Porovnáme-li to se sousedním Německem, kde výši svého budoucího důchodu nezná 38 % občanů, jde skutečně o výrazný rozdíl,“ doplnil Marek Zeman.
S hlavní částí projektu Otázka peněz se budou lidé moci setkat ve speciálních televizních spotech a na sociálních médiích Facebook a Twitter. V souladu s tím vzniká i webový portál www.otazkapenez.cz, na němž se každý bude moci ihned dozvědět všechny aktuality, přehrát si TV pořady nebo se zeptat na jakákoliv témata týkající se důležitých finančních otázek. Pro majitele smartphonů se také připravuje speciální aplikace, s níž bude přístup k potřebným informacím o něco snazší.
Skupina AXA se finanční gramotnosti věnuje už na středních a základních školách prostřednictvím projektu Školní informační kanál. Na vybraných školách, které jsou do projektu zapojeny, promítá na televizních obrazovkách základní témata ze světa financí formou vhodnou pro mladé. Žáci a studenti jsou tak uváděni do problematiky financí již na začátku svého studia.
– red –