Další rozvoj na vysoce saturovaném a „dospěle“ náročném trhu nebude nijak jednoduchý a vyžádá si myslet a jednat v souvislostech. Právě zveřejněný program Retail Summitu 2012, konaného tentokrát v konferenčním centru pražského Clarion Congress Hotelu v Praze dne 31. 1. – 1. 2. 2012, je vystavěn okolo této zásadní strategické úvahy.
Hned první programový blok moderovaný Jakubem Železným přinese řadu zásadních vystoupení osobností, které obchodníkům přinesou klíčovou inspiraci „odjinud“. Připomeňme v této souvislosti například makroekonomické experty Jana Bureše (ČSOB – Poštovní spořitelna) a Michala Mejstříka (Institut ekonomických studií Univerzity Karlovy) či známého podnikatele a bojovníka proti korupci Karla Janečka. Do diskuse byli přizváni i Miroslav Kalousek a Zdeněk Tůma. Tradiční hráče obchodního trhu budou v úvodní části Retail Summitu 2012 reprezentovat obdobně silné osobnosti – majitel skupiny Agrofert Andrej Babiš, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a šéf českých spotřebních družstev Zdeněk Juračka a bývalý top manager METRO Group Martin Dlouhý.
Druhá část summitu se bude zabývat trendy poptávky a obchodu a zahájí ji vystoupení klíčového řečníka David Bossharta, CEO švýcarského retailového think tanku GDI. S tím, jak internet bude dále ovlivňovat obchod, účastníky seznámí osoba nejpovolanější – ředitel retailového týmu společnosti Google John Gillan. Nad dalšími perspektivami českého obchodu se, s využitím výsledků dotazování mezi top managery a experty, zamyslí Tomáš Drtina z INCOMA – GfK.
Závěrečná část plenárního jednání summitu bude věnována sdílení zkušeností a úspěšných řešení. Vystoupí v ní Xavier Hua (president iniciativy ECR Europe), Adam Elman (Marks&Spencer UK) a Martin Moravec (p.k.Solvent). Nepochybným zpestřením bude absolutní programová novinka – dialog o spolupráci mezi výrobou a obchodem, ke kterému Douglas Brodman, generální ředitel Pilsner Urquell přizval šéfy dvou velkých řetězců, Martina Ditmara (Spar Česká obchodní společnost) a Jana van Dama (Ahold Czech Republic).
Následovat budou paralelní jednání ve třech sortimentně specializovaných sekcích – FMCG 2012, NON-FOOD 2012 a FASHION & LEISURE 2012. První den summitu vyvrcholí slavnostním večerem, na kterém budou mimo jiné předány ceny Top Retailer 2012.
Druhý den Retail Summitu 2012 bude zcela rezervován pro intenzivní diskusi v 8 sekcích, konaných v tradičně uspěšném formátu Retail & ….., tentokráte zaměřených na:
Summit se koná s podporou mnohých významných partnerů, platinovými partnery jsou Poštovní spořitelna, součást ČSOB a Plzeňský Prazdroj.
Program je k dispozici na internetové adrese www.retail21.cz , kde se lze i registrovat k účasti. Delegáti, kteří tak včetně platby učiní do 30. 11. 2011, mají možnost využít zvýhodněné podmínky pro “Very Early Birds”.
– red .