V reklamní agentuře Ogilvy v pražských Holešovicích se v těchto dnech slaví velký úspěch. Na festivalu Golden Drum ve slovinské Portoroži získala čtyři ocenění – z toho 3 x zlato a 1 x stříbro. Ogilvy je tak jednoznačně nejúspěšnější z českých agentur, jež do Portorože vyslaly své práce.
Z 15 kampaní, které česká Ogilvy do soutěže přihlásila, se jich na tzv. shortlist dostalo dvanáct. Už to samo o sobě dávalo tušit, že se Ogilvy letos bude dařit. Porota ocenila kreativitu a údernost kampaní pro vodku Amundsen a nápaditost a vtip kampaně „Zlatý ručičky“ s Přemkem Podlahou pro automobily značky Ford.
„Je to pro nás pro všechny trochu šok, protože jsme takový úspěch nečekali. Máme radost z toho, že se nám daří uplatňovat nový přístup, který jsme k reklamě zaujali. Chceme být kreativní, a to vyžaduje čas, peníze a také proaktivitu. Úspěch na takové soutěži je ale samozřejmě také o štěstí,“ konstatuje Tomáš Belko, kreativní ředitel Ogilvy & Mather.
Kampaň „Stalinklaus“ na vodku Amundsen zvítězila v kategoriích tištěné reklamy a venkovní reklamy. Výhodu šestkrát destilované vodky agentura ztvárnila sérií obrázků, kdy se pod vlivem vodky Amundsen proměňuje obličej Stalina na Santa Clause, nebo Hitlera na myšáka Mickeyho.
Další dvě ocenění patří projektu „Zlatý ručičky“, který předcházel uvedení nového vozu Ford. Podepsáno je pod ním trio Ogilvy, Wunderman a Mindshare, tzv. Blue team. Kampaň dosáhla na druhou příčku v kategorii PR a nejvyšší ocenění v prestižní kategorii integrovaná kampaň.
„Podstata úspěchu kampaně je v kulturním pohledu na věc. Češi jsou kutilové a díky tomu se nadšení pro Zlatý ručičky šířilo dál. Oslovili jsme 75 % on-line populace a aniž bychom se o to snažili, obrátila se nás Česká televize, která měla o náš formát zájem. To je naprosto unikátní,“ popisuje Tomáš Belko. Klíčovou postavou kampaně byl Přemek Podlaha. „Oceňuji, že si Přemek Podlaha uměl sám ze sebe udělat legraci, ale nechtěl si utahovat z kutilů jako takových. Díky jeho přesvědčení a tomu, že se mu kampaň líbila, projekt oslovil spoustu lidí,“ oceňuje Tomáš Belko. Porota na festivalu Golden Drum kampani rovněž udělila pochvalu za casting. „Líbilo se jim, že ve spotech nevystupují žádní reklamní nažehlenci, ale reální lidé. Za to všechno vděčíme našemu osvícenému klientovi, který nám nechal volné pole působnosti a nechal nás tvořit, za což mu patří velký dík,“ uzavírá Tomáš Belko.
Festival Golden Drum s podtitulem „New thinking from New Europe“ se ve slovinské Portoroži konal již po osmnácté. Patří mezi nejprestižnější reklamní soutěže v oblasti střední a východní Evropy.
– red –