Únorový spotřebitelský barometr (provedený v první polovině měsíce) hodnotu indikátoru CCI oproti prosinci 2002 i lednu 2003 mírně zvýšil na 50,7. Z hlediska maloobchodního trhu lze z indikátoru odvozovat, že se po povánočním nákupním útlumu a následné ofenzívě nabídky zboží „se slevou“ projevil jen velmi mírný náznak ekonomického optimismu domácností, nicméně provázený vysokou hodnotou indikátoru velkých nákupů – 68,6 – blízkou „rekordní“ – listopadové. Únorové hodnocení očekávané hospodářské situace stejně jako hodnocení očekávané vlastní finanční situace domácnosti je kolísavé, je pod loňský měsíčním průměrem, který dosáhl u „očekávané hospodářské situace“ 49,5 a u „očekávané finanční situace“ 50,0. Vývoj hlavních komponent indikátoru CCI a jeho souhrnného vyčíslení lze v návaznosti na IV. čtvrtletí roku 2002 a za leden a únor 2003 rekapitulovat takto:
Z podrobnějších výsledků Spotřebitelského barometru za únor 2003 lze dále komentovat proti lednu následující zjištění:
- Mírné zlepšení v hodnocení dosavadní i budoucí hospodářské situace – nevýrazné zhoršení v hodnocení finanční situace domácností.
- Cenový vývoj hodnotily domácnosti v únoru cenový růst opět převážně střízlivě, do budoucna ze ¾ jako dosud nebo nižší; prudký vývoj nezaměstnanosti byl předpovězen asi z 1/5, z necelé poloviny (podobně jako v lednu) s nepatrným růstem; spoření domácností nepovažují domácnosti v této době za příliš výhodné, ze 70 % spíše naopak.
- Výhodnost současné doby pro velké nákupy označila skoro polovina respondentů; k vyšším velkým nákupům v příštích 12 měsících se přihlásil jedna pětina, jedna třetina k dosavadní úrovni, ostatní spíše naopak; pravděpodobnost nákupu automobilu v příštích 2 letech označilo asi 14 %, 8,4 % pravděpodobnost nákupu domu; Investice do zvelebení domácnosti předpokládá v příštích 12 měsících necelá třetina.