Vyjít vstříc poptávce spotřebitelů po oblíbené pořádné Desítce a současně tuto značku nabídnout v moderním a žádaném balení – v 1,5 l láhvi ze speciálního plastu – se rozhodla značka Krušovice. V polovině září ze stáčecí linky sjely první 1,5 litrové lahve, které vzápětí putovaly do maloobchodní sítě. Prodávat se budou v celé České republice.
„Značka Krušovice tímto krokem reaguje na stále se zvyšující poptávku po tomto balení piva. Pořádná krušovická Desítka tak následuje krušovickou Dvanáctku, která je v 1,5 l láhvi na českém pivním trhu v prodeji už od března letošního roku,“ komentuje novinku krušovického pivovaru manažerka značky Krušovice Hana Fenclová. Jak dále dodává, nové pořádně velké láhve krušovické Desítky spotřebitelé na prodejních místech rozhodně nepřehlédnou. Grafika jejich etiket totiž dodržuje linii etiket půllitrových lahví. Už zdálky dále upoutává označení pořádné stupňovitosti 10°. Chuť krušovické Desítky, která podle H. Fenclové „chutná nejméně 3x tolik“, garantuje emeritní sládek pivovaru Krušovice Václav Kloub.
Krušovická Desítka v pořádně velké láhvi se nyní postupně rozváží do maloobchodních prodejen i obchodních sítí v celé ČR. Vůbec první dodávky směřovaly do prodejen řetězce Billa.
Novou pořádnou Desítku představil Královský pivovar Krušovice v červenci loňského roku. Jde o pivo se stupňovitostí 10,2% s výraznou plnou pivní chutí. Při její výrobě vycházel vrchní sládek krušovického pivovaru Tomáš Kosmák z výsledků spotřebitelských průzkumů, podle nichž si většina českých konzumentů přála návrat značky k tradičním recepturám z 80. let. Proto Krušovičtí přizvali ke spolupráci i bývalého sládka z té doby Václava Klouba.
Jak se ukázalo, šlo o krok správným směrem, protože pořádná Desítka bodovala v soutěži Volba spotřebitelů – nejlepší novinka v kategorii výčepních piv. Letos uvedl pivovar na trh ještě pořádnou Dvanáctku, čímž uvedená piva nahradila původní Světlé výčepní a Ležák. Desítku i Dvanáctku spotřebitelé letos před prázdninami ochutnávali a hodnotili v prvním pivním referendu v dějinách. Hlasování dopadlo na výbornou. Ukázalo se, že Desítka i Dvanáctka chutnala 97 procentům účastníků hlasování.
Společnost Heineken Česká republika s praktickými Maxilahvemi vstoupila na český pivní trh jako vůbec první, a to se značkami Zlatopramen 11° a Starobrno Tradiční. Dnes do Maxilahví plní i řadu dalších značek ze svého portfolia – Starobrno Medium, Březňák, Krušovickou Desítku i Dvanáctku a nealkoholické Fríí. Spotřebitelé na inovativním obalu oceňují několik věcí: nemusejí vracet skleněné obaly, v mutlipacku si z obchodu mohou najednou pohodlně odnést 18 piv v šesti Maxilahvích, lahve se dají znovu uzavřít, jsou nerozbitné – zkrátka praktické. Nejdůležitějším parametrem ovšem zůstává stále stejná chuť piva, kterou umožňuje speciální plast nepropouštějící světlo a kyslík. Pivo z Maxilahve tak chutná stejně dobře jako ze sudu či skleněné lahve.
– red –