Internetová parfumerie elnino na konci léta představila nový design svého internetového obchodu a zároveň se pochlubila novým logem. Protože se jedná o fashion odvětví, bylo nutné přistoupit ke genezi nového loga z tak trochu specifické perspektivy. Tvůrcem loga, jež vznikalo dva roky, se stal uznávaný český grafik Jan Solpera.
„Pro řadu firem je logo nejvýznamnějším a nejvýraznějším grafickým prvkem prezentace. Proto jsme chtěli, aby těch několik linií a písmen vyjadřovalo filozofii společnosti, obsahovalo nadčasovost, poukazovalo na prodávaný sortiment a v neposlední řadě by vše mělo být čisté a příjemné i pro oko zákazníka. To se myslím povedlo,“ sdělil Luboš Polívka, jednatel společnosti el nino parfum, své dojmy z nového loga.
Nové logo se přicházelo na svět od roku 2009, kdy elnino kvůli spolupráci oslovilo několik domácích i mezinárodních výtvarných studií. Z nich se jako nejlepší kandidát jevil uznávaný český typograf Jan Solpera, jehož práce je velmi ceněna jak nás, tak za hranicemi České republiky. Jak o sobě tvrdí, při práci na novém logu je jeho cílem, aby se slovo stalo obrazem.
„Vůně, pachy a zápachy mají nesmírnou moc vyvolávat u lidí emoce. Proto společnost, která prodává vůně, je zároveň i distributorem snů, nálad a pocitů. V jejím logu se musí slučovat jemnost i silný důraz. Při práci na jakémkoliv logu je mým cílem, aby se slovo stalo obrazem. Při navrhování loga pro společnost „el nino“ se do jisté míry nabízelo vyjít z tohoto slova, které přeloženo do češtiny znamená děťátko. Písmeno „i“ jsem nahradil obráceným vykřičníkem. Vznikl tak symbol připomínající malé dítě a současně logo dostalo skrytý význam určitého imperativu. Dobré logo nesmí být pro oči lidí, kteří ho budou vnímat, nudné. Proto nestačí název firmy jen vysázet z existujícího písma, ale do tvarů písmen se musí kresebně zasáhnout tak, aby vznikl nový a dobře zapamatovatelný znak. A nejen to. Některé prvky loga by měly umožnit vytvoření celého vizuálního stylu firmy. A to se mi snad u loga pro společnost el nino parfum, s.r.o. Podařilo,“ vysvětluje Jan Solpera novou podobu loga.
Čistý černý design stránek, který je pro prohlížení příjemnější, doplňuje logo v bílo-fialové variantě. Stejný styl se projevuje i v dalších detailech na stránce, kde je fialová barva zvolena pro nadpisy. Nový koncept doplnila i osobnost stránek Jana Doleželová, Miss České republiky za rok 2004.
– red –