Zadavatelé segmentu Nealkoholické nápoje, minerální a ostatní vody v květnu nakoupili reklamu v hodnotě více než čtvrt miliardy korun. Podle monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere byl v období od května do srpna 2011 nepropagovanějším nealko nápojem Coca-Cola. V segmentu Pivo ve stejné době nejvíce investoval Plzeňský Prazdroj. Společnost Admosphere monitoruje výdaje do reklamy v ceníkových cenách.
Jarní a letní měsíce roku bývají typické zvýšenou konzumací nealkoholických nápojů a piva. Z dat monitoringu Admosphere je nyní zřejmé, jak se segmenty na svou propagaci před sezónou připravovaly. Segment Nealkoholické nápoje, minerální a ostatní vody nastartoval svou inzerci už v úplných začátcích roku a investice do reklamy přiléval až do května, kdy zadavatelé nakoupili reklamu na nealkoholické nápoje v hodnotě 252,5 milionu korun. Od června pak investice výrazně klesají.
Pivní segment oproti nealkoholickému vyčkával a postupně začal navyšovat investice až od března. Vrcholu v letošních investicích dosahoval v měsících červnu a červenci s nákupem reklamy v ceníkových hodnotách přes 130 milionů korun.
Graf 1: Vývoj hrubých reklamních investic po měsících mezi vybranými segmenty v období od 1.1.2011-31.8.2011
Největším zadavatelem segmentu Nealkoholické nápoje, minerální a ostatní vody jsou v období od 1. 5. -31. 8. 2011 Karlovarské minerální vody (162,8 mil. Kč). V pořadí druhá je Coca-Cola HBC Česká republika (158,5 mil. Kč), na třetím místě se umísťuje Kofola (117,4 mil. Kč).
Tab. 1: Top 3 zadavatelé v segmentu „Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody“ v období: 1.5.2011-31.8.2011
Z pohledu konkrétních značek mířily největší objemy financí (50 mil. Kč) na inzerci kolového nápoje Coca-cola. Druhým neinzerovanějším produktem byl ledový čaj Aquila Tea.m (32,8 mil. Kč) a třetím minerální voda MATTONI (30,5 mil. Kč).
Graf 2: Top 3 značky v segmentu „Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody“ v období: 1.5.2011-31.8.2011
V segmentu Pivo jsou rozdíly v investicích jednotlivých zadavatelů znatelnější. Dominuje Plzeňský Prazdroj s objemem nákupu reklamy v hodnotě 172,7 milionů korun. Druhý HEINEKEN ČR zakoupil reklamu v hodnotě 141,4 mil. Kč. O 82 milionů méně pak do reklamy investovaly Pivovary Staropramen, které nakoupily inzerci v ceníkové hodnotě 59,4 milionů korun.
Tab. 2: Top 3 zadavatelé v segmentu „Pivo“ v období: 1.5.2011-31.8.2011
Zadavateli HEINEKEN ČR se podařilo nakoupit pro společnou propagaci značek Krušovice (10°) a Krušovice (12°) reklamu v hodnotě 53,6 mil. Kč, do inzerce piva ZLATOPRAMEN 11° investoval 48 milionů. Prazdroj pro svou značku Gambrinus zakoupil inzertní prostor za 35 milionů korun v ceníkových cenách.
Graf 3: Top 3 značky v segmentu „Pivo“ v období: 1.5.2011-31.8.2011
Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií.