Oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů uveřejnilo výsledky své každoroční studie „TV & Video Consumer Trend Report 2011“, které poukazují na fakt, že lidé tráví o něco méně času sledováním tradičního televizního vysílání a stále více narůstá sledování internetového streamovaného televizního obsahu. Z celkového počtu respondentů vypovědělo 44 (38) %, že sleduje internetové televizní pořady více než jednou týdně, a 80 % respondentů sdělilo, že sleduje tradiční televizní vysílání více než jednou týdně.
Údaje pro studii byly shromažďovány v Austrálii, Brazílii, Číně, Jižní Koreji, Německu, Nizozemsku, Rakousku, Rusku, Velké Británii, Španělsku, Švédsku, Tchaj-wanu a USA. Celkem bylo provedeno 22 kvalitativních a 13 000 kvantitativních rozhovorů, které reprezentují téměř 400 milionů spotřebitelů.
Anders Erlandsson, Senior Advisor Ericssonu, ke studii chování spotřebitelů prohlašuje: „Sledování streamovaného televizního obsahu je stále oblíbenější, nicméně sledování tradičního vysílání zůstává i nadále nejrozšířenějším způsobem sledování televize. Je ale vidět trend naznačující potřebu mít k dispozici jak tradiční televizní obsah, tak in ten streamovaný. Sledování televize a videa není negativně ovlivněno internetem v podobné míře jako tisk; jednoduše sledujeme televizi mnohem více způsoby než dříve.“
(USA, Velká Británie, Španělsko, Švédsko, Tchaj-wan)
Studie rovněž ukazuje, že využívání sociálních sítí ovlivňuje způsob, jakým sledujeme televizi. Více než 40 % respondentů uvedlo, že při sledování televize využívá sociální sítě pomocí různých zařízení, např. smartphonů a tabletů.
„Podrobné rozhovory provedené v rámci studie – zejména rozhovory uskutečněné v USA, kde se nové trendy spotřebitelů ve sledování televize a videa projevují nejdříve – ukazují, jak využívání sociálních sítí ovlivňuje sledování multimediálního obsahu. Většina rodin kombinuje sledování televize s používáním Twitteru, Facebooku, posíláním SMS, hlasovým voláním a diskuzemi na internetových fórech o pořadech, které sledovaly. To platí zejména při sledování reality show a sportovních přenosů. Tato komunikace dodává sledování televize další rozměr, jelikož spotřebitelé považovali otravnou reality show za zábavnější v případě, že mohli komentovat na sociálních sítích, jací v ní vystupovali hrozní zpěváci, jaké příšerné oblečení měli na sobě, nebo když jejich oblíbený tým střelil branku,“ dodává Erlandsson.
Podíváme-li se na hlavní požadavky kladené spotřebiteli na televizní produkci, nejdůležitější zůstává dobrá kvalita, která je důležitější, než například dostupnost 3D televize nebo přístup ke speciálním aplikacím.
Studie dále ukazuje, kolik hodin týdně lidé v průměru tráví sledováním televize a jaké procento z celkového času tráveného u televize tvoří sledování streamovaného televizního obsahu. Lidé v Německu tráví sledováním televize a videa minimálně 25 hodin týdně, ovšem pouze 28 % tohoto času sledují streamovaný televizní obsah. Ve Španělsku dosahuje míra sledovanosti streamovaného televizního obsahu 44 %.
Oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů se zaměřuje na způsoby jednání spotřebitelů a jejich názory na telekomunikační produkty a služby, pomáhá operátorům porozumět svým zákazníkům a vytváří atraktivní strategie tvorby příjmů.
– red –