Internet

Měsíční zpráva o českém internetu – Červen 2011

Vývoj návštěvnosti

Podle výzkumu NetMonitor navštívilo stránky zapojené do projektu NetMonitor v červnu celkem 5.733.552 reálných uživatelů z ČR (10+), o 3,6 % méně než v předchozím měsíci. Online čtenáři si zobrazili 6,84 mld. stránek, o 4,6 % méně než v květnu. Průměrně si každý návštěvník internetu zobrazil 1.193 stran.

Průměrný uživatel věnoval online 25 hodin a 53 minut, o 20 minut méně než předchozí měsíc. V meziročním srovnání strávil uživatel na internetu v průměru o 1 minutu a 30 sekund více než v červnu 2010.

Online TOP

V červnu vypadala situace na TOP pozicích následovně: Celkový trh vykázal meziměsíční 3,6% pokles a 7,2% růst ve srovnání s červnem 2010. U poloviny médií z TOP 20 došlo k mírnému poklesu návštěvnosti, druhá polovina serverů z TOP tabulky zaznamenala až 7% růst. Z TOP 20 nejvíce poskočila návštěvnost serverům pocasi.cz (+6,98 %) a csfd.cz (+6,36 %).

Do TOP 20 se v měsíci květnu zařadily stejné servery jako v předchozím měsíci. Z TOPky vypadl server blesk.cz a místo něj se na 20. místo zařadil portál csfd.cz. Na prvních místech zůstávají silní hráči na trhu – seznam.cz, novinky.cz, idnes.cz a centrum.cz, z nichž portálům seznam.cz a idnes.cz mírně poklesla návštěvnost. Pozice v žebříčku si vyměnily servery mapy.cz a stream.cz na 6. a 7. místě. V žebříčku směrem nahoru o dvě místa poskočil server prozeny.cz a o jedno místo aukro.cz. Mírně poklesly zbozi.cz a blog.cz. Pořadí ostatních serverů ve srovnání s minulým měsícem zůstává nezměněno.

Pozn.:
V datech ARBOinteractive nejsou zahrnuty statistiky zastupovaného serveru Facebook.com. Na Facebook bylo v červnu registrováno 3.317.150 uživatelů z ČR (Zdroj: Fejsbucek.cz, červen 2011). Tito uživatelé si na Facebooku zobrazili 3,7 miliard stránek a průměrně strávili na stránkách 21 minut a 40 sekund. (Zdroj: Google Ad Planner, červen 2011)

Skokani měsíce

Z tabulky „skokanů měsíce“ můžeme vysledovat následující trendy: Vzhledem k blížícím se letním prázdninám dominovaly v tabulce TOP skokanů měsíce června cestovatelské servery a s nimi související weby o počasí.

Nejvíce směrem nahoru v návštěvnosti poskočil server dokempu.cz, a to o 87 %. Z cestovatelských serverů v tabulce skokanů dále zabodovaly sdovolena.cz (+ 63 %), portál pro vodáky raft.cz (+60 %), turistický web turistika.cz (+43 %), a dále orbion.cz (+42 %), invia.cz (+32 %) a treking.cz (26 %). Ze serverů o počasí v červnu uspěly meteopress.cz (+35 %), in-počasí.cz (+32 %) a meteocentrum.cz (30 %).

Na druhém místě v tabulce skokanů měsíce skončil server zoot.cz, kterému stoupla měsíční návštěvnost o 75 %. Jde o lifestylový nákupní web, který navštěvují především ženy. Z ženských serverů se v měsíci červnu mezi největšími skokany umístily také toprecepty.cz (+39 %) a marianne.cz (+37 %).

V horní části tabulky se umístily také zábavní servery ceskavidea.cz (+61 %) a seznamit.cz (+49 %). Aktivní v měsíci červnu byli i studenti a to na serverech vysokeskoly.com (+47 %), vysokeskoly.cz (+26 %) a na fajn-brigady.cz (+25 %). Počet návštěvníků v červnu poskočil i na serverech obchodnirejstrik.cz (+28 %) a ceskydomov.cz (+24 %).

Reklamní online investice

V červnu zadavatelé za internetovou reklamu zaplatili 352,4 milionů Kč (v hrubých cenách). Na online médiích TOP hráčů (Seznam.cz, Centrum Holdings a MAFRA) skončilo 72,9 % těchto rozpočtů. Celkový objem investic meziměsíčně poklesl o 6,4 %, inzerenti za reklamu vydali o 24 miliónů méně než v květnu. V meziročním vyjádření (červen 2010 vs. červen 2011) došlo k poklesu o 7,2 %. Podle produktové segmentace byly v červnu nejaktivnější následující sektory zadavatelů:
1) Z.100.3. Široký sortiment (7,53 %)
2) P.79.1.1. Last Minute, First Minute zájezdy(5,64 %)
3) M.64.9.3. Dražby, aukce (4,35%)
4) E.29.1.1.2. Nižší střední, střední a vyšší střední automobily(3,83 %)
5) L.61.1.2. Poskytování přístupu k internetu (3,64 %)
V minulém měsíci táhly internetovou reklamu nejvíce produktové kategorie: Široký sortiment; Nižší střední, střední a vyšší střední automobily a Last Minute, First Minute zájezdy.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR / MEDIARESEARCH, 01/2009-06/2011

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!