K založení největší evropské Point-of-Sale mediální agentury došlo dne 1. července 2011 spojením skupiny POS Media a společnosti HighCo.
Vytvořena byla akvizicí 48,25% podílu v POS Media Europe ze strany společnosti HighCo. Nové partnerství je aktivní v 10 zemích (Česká Republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Ukrajina, Turecko, Španělsko, Francie, Belgie a Velká Británie), reprezentuje vedoucí řetězce a poskytuje tak řešení pro předních 100 evropských zadavatelů reklamy. Společnost HighCo získala podíl odkupem z několika privátních majetkových fondů Commited Capital a od zakladatele POS Media Richarda van het Bolschera.
POS Media, která byla založena v roce 1998 je nyní největší skupinou pro instore reklamní média ve střední Evropě. Nabízí široké portfolio produktů a služeb, které jednotlivě zasahují rozmanité reklamní potřeby v místě prodeje, a na indoorových i outdoorových plochách. POS Media si vytvořila silné, dlouhodobé partnerství s předními zástupci evropských řetězců – Tesco, Ahold, Carrefour, Kaufland, Metro, Spar a top 100 zástupců FMCG – P&G, Unilever, Nestlé, Coca Cola, Danone, Kraft a dalšími. Vlastní pobočky v šesti zemích – Česká Republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Ukrajina a Turecko, nyní chystá otevření kanceláře v Německu a plánuje expanzi do dalších evropských zemí.
Primární zaměření POS Media, stejně jako HighCo, je Point-of-Sale mediální řešení. Společnost je klíčovým hráčem v oblasti instore médií, instore merchandisingu a field marketingových služeb. Díky odborným znalostem a zkušenosti společnosti HighCo, týkajících se kuponingu (HighCo STORE + DATA), se obě společnosti dohodli na vytvoření společného podniku na zpracovávání a zúčtování kuponů ve střední Evropě, který bude využívat mezinárodní platformu a softwarové řešení společnosti HighCo.
HighCo a POS Media společně zaměstnávají okolo 1.000 zaměstnanců a společně se staly lídrem oboru v deseti evropských zemích.
Tato obchodní transakce neovlivní management POS Media, i nadále zůstává ve vedení společnosti Richard van het Bolscher.
Richard Caillat, předseda představenstva společnosti HighCo k partnerství uvádí: “Akvizice podílu v POS Media představuje strategický krok vpřed pro HighCo v mezinárodní expanzi. Odborné zkušenosti HighCo pro řetězce a značky spotřebního zboží (instore a data řešení) v kombinaci s postavením POS Media v nadějných středoevropských zemích přináší zajímavou příležitost v oblasti médií pro rozvoj obou partnerů.”
Richard van het Bolscher, CEO POS Media komentuje partnerství: “V posledních letech jsme se staly lídry trhu ve všech zemích skupiny POS Media díky silnému partnerství s předními řetězci a zadavateli reklamy. Tato spolupráce nám nyní umožní pohotově představit nové mediální koncepty a služby po jejich úspěšném testování. Hledali jsme partnera, který by nám pomohl s vývojem nových systémů i služeb, a proto jsem velmi rád za nové spojení se společností HighCo. Věřím, že pro nás jejich odborné znalosti v oblasti kuponingu budou velkým přínosem.”
– red –