Každý, kdo se vydal cestou podnikatele, musí na počátku promýšlet každý krok. Především by měl dobře znát produkt, který budeme nabízet a analyzovat svou cílovou skupinu. Marketing by měl být dokonale promyšlený. Vedle těchto základních úvah podnikatele však čekají i další důležité otázky.
Založení firmy lze zvládnout i rychleji
Začínající podnikatel musí zprvu překonat počáteční byrokracii, která je spojená se založením obchodní společnosti. Někteří si obíhají úřady sami. Značná část podnikatelů však volí rychlejší cestu a zakoupí Ready made společnost připravenou k okamžitému prodeji. Tato forma se v současné době stává čím dál populárnější, neboť umožňuje začít bez zbytečných průtahů.
Při zakládání společnosti je třeba myslet hodně dopředu. Je vhodné si odpovědět otázku, jak bude naše podnikání vypadat za deset let. Mohlo by dojít k přehlédnutí nějaké důležité skutečnosti. Například že podnikatel plánuje expanzi do zahraničí, nebo je pro jeho předmět podnikání výhodnější offshore společnost umožňující vysokou míru anonymity.
Marketingový mix je základem plánu
S marketingem se podnikatelé po založení společnosti vypořádávají formou marketingového plánu. Do podnikání je třeba jít s velmi dobrým porozuměním zákazníkovi i produktu, který se bude nabízet. Vedle produktu je třeba zaměřit se i na další složky takzvaného marketingového mixu. Především je nezbytné stanovit cenovou politiku a způsob distribuce. Také propagace by měla být naplánovaná ještě než začneme vyrábět nebo prodávat. V oblasti propagace nastala v posledních pár letech řada změn. Čím dál více se v marketingu prosazuje internetová reklama, které rozumí většinou jen specialisté. Pokud podnikatel v oblasti marketingu tápe, je vhodné využít služeb odborníků a nechat si zpracovat marketingový plán jako ucelený dokument.
V podnikání se dnes bez promyšleného marketingového plánu již začínající firma neobejde. Je důležité neopomenout žádný důležitý aspekt, aby se podnikání úspěšně rozběhlo.
– pr –