Letošní Marketing Festival na podzim opět namixuje svůj program online i offline. Pořadatelé slibují nejsilnější lineup v historii Marketing Festivalu. Místo původně 9 oznámených speakerů nakonec představí 10 přednášejících. Podařilo se získat kladnou odpověď třeba od vice chairmana Ogilvy Group Roryho Sutherlanda.
Program dále slibuje představit marketingovou superstar Marka Ritsona s novou přednáškou a celodenním workshopem, Dr. Helen Edwards, Richarda Shottona a další jména, která na Festivalu ještě nikdy nebyla.
Hlavní část konference proběhne ve dnech 23. – 24. září 2021 online. Konferenční přednášky budou předtočené, živě se mají vysílat následné diskuse s řečníky stejně jako hlavní workshopy. Offline budou zbylé části programu a oblíbené workshopy. Pořadatelé nechtějí vynechat ani závěrečnou párty, od níž si účastníci slibují nejoblíbenější součást festivalu – networking. Vše bude probíhat v souladu s bezpečnostními pravidly a podle možností aktuální pandemické situace.
„Současná doba nám v mnohém komplikuje život. Na druhou stranu, díky novému online formátu dokážeme přivést jména, která nám na pozvání do Prahy odpovídala vždy rezolutním “Ne”. Mám velikou radost z toho, že letos přivítáme nesmírně ceněného řečníka, který nám léta unikal – Roryho Sutherlanda z Ogilvy,“ uvádí zakladatel a pořadatel Marketing Festivalu Jindřich Fáborský. „Rory Sutherland, Vice Chairman Ogilvy Group, je pro marketéry naprostou legendou a bezpochyby jedním z nejvlivnějších myslitelů v oboru,” dodává.
Na účastníky čeká také Mark Ritson, marketingová superstar v těle klejícího profesora z Tasmánie. Tohoto nejlépe hodnoceného řečníka v historii Marketing Festivalu uvítají pořadatelé již podruhé. Na letošní ročník si chystá vyčerpávající celodenní masterclass i exkluzivní přednášku.
Mezi dalšími hvězdami budou Senior Global Media Director Adidas Simon Peel. Je známý svou upřímností a schopností přesně pojmenovávat strukturální problémy, kterým čelí malé i největší firmy na světě. Velkou část své přednášky hodlá zasvětit boji proti něčemu, co nazývá “mor short-termismus”, tedy tomu, jak orientace na krátkodobé výsledky dlouhodobě ničí kreativitu i reklamní efektivitu.
Business analytička Dr. Grace Kite, Managing Director v Magic Numbers, je zkušená ekonomka a proponentka tzv. ekonometrického modelování v marketingu. Svou prací se snaží odpovědět na otázku, jak prokázat, že reklamní kampaně prodávají. Snaží se, aby byly výsledky jejího výzkumu vždy snadno srozumitelné, důvěryhodné a okamžitě aplikovatelné, což jí vysloužilo mimo jiné 10 IPA Effectiveness Awards a Cannes Grand Prix.
Tom Roach, VP & Brand Planning v Jellyfish, je expert na efektivitu reklam. Zároveň ji umí businessům vysvětlit tak, aby je nesvazovala ale naopak jim umožnila být mnohem kreativnější. Má za sebou přes 20 let v reklamě a poslední roky strávil po boku Lese Bineta jako Head of Effectiveness v adam&eveDDB.
Prof. Karen Nelson-Field, zakladatelka a CEO institutu Amplified Intelligence. Soustředí se na fenomén pozornosti ve světě digitálních médií a poctivou metodologií zpracovává výsledky dlouhodobých experimentů v této oblasti. Doplňuje tak nedostatek rigorózních dat o tom, jakým způsobem lidé interagují s digitální reklamou a jak zlepšit její efektivitu. Karen ve své přednášce předloží vědecké argumenty pro to, jakým způsobem mohou značky uspět v dnešní ‘attention economy’ a zboří pár reklamních mýtů.
JP Castlin, CEO v Rouser, je jedním z nejzajímavějších speakerů na rozhraní business strategie a komplexity. Chystá hutnou přednášku, v níž rozebere dogmata marketingového odvětví a nabídne nové způsoby, jak přemýšlet o složitých byznysových otázkách.
Dr. Helen Edwards, ředitelka Passionbrand, je vyhledávaná brand consultantka i uznávaná autorka. Spolupracovala např. na stavění značek pro společnosti jako Johnson & Johnson, Avon, BBC Worldwide a také přivedla k životu brand hned několika startupů s neuvěřitelnou valuací.
Richard Shotton, zakladatel Astroten, se svou přednáškou zabodoval již loni, proto jej dramaturgové pozvali i tentokrát. Už desítky let staví mosty mezi behaviorální psychologií a marketingem. Napsal knihu The Choice Factory, jednu z nejoceňovanějších marketingových publikací poslední dekády.
Nandini Jammi, spoluzakladatelka Check My Ads, byla v médiích označená jako „Tyranská stvůra placená George Sorosem”. Založila totiž Sleeping Giants, vlivnou americkou neziskovku, která naučila globální značky neinzerovat na stránkách, které žijí dmýcháním nenávisti ve společnosti, a připravila je tím o podstatnou část příjmů. Nandini prozkoumá zapeklitou situaci kolem brand safety v Česku a doporučí našim marketérům praktické kroky do budoucna.
„Loňský online Festival proběhl nad očekávání dobře. Přiznávám, že mě překvapilo množství nadšených reakcí na to, co náš tým ve složitých podmínkách dokázal připravit, i množství lidí, kterým online formát vyhovoval více než klasická konference. Přestože jsem chtěl, aby další ročník proběhl bez jakýchkoliv kompromisů, velké konference mají ještě minimálně na rok utrum. Nejistoty teď máme všichni nejen v businessu víc než dost, a tak jsme vsadili na jistotu a sestavili program z mixu online i offline,“ vysvětluje Jindřich Fáborský.
„Konferenční část opět přesuneme do online prostředí. Produkce profesionálně natočených, titulkovaných přednášek je sice nesmírně náročná, ale věříme, že je festivalové publikum ocení a budou se k nim rádi vracet,” říká Honza Kostera, programový ředitel, který se výrazně podílel na novém online formátu Marketing Festivalu. „Letos vás čekají ještě lépe natočené přednášky, více speakerů, mnohem větší možnosti interakce s řečníky i účastníky, workshopy, a také pořádná offline párty v Praze. Networking je pro spoustu účastníků nejzábavnější součást Marketing Festivalu a v roce 2021 vás o něj rozhodně nepřipravíme,“ dodává Kostera.
Držitelé platné vstupenky na původní Marketing Festival 2019 mají automaticky vstup také na ročník 2021. Prodej vstupenek startuje 20. dubna přesně v 10:00 za early-bird cenu 3 990 Kč. Registrací získáte vstup na online Festival 2021, párty, i možnost zaregistrovat se na placené workshopy.