Skupina METRO, jejíž součástí je i české MAKRO, ve spolupráci se společností Techstars vyhlásily celosvětový program pro start-upy Techstars METRO Accelerator. Ten je určen pro technologické start-upy zaměřené na služby pro restaurace, hotely nebo catering.
Každý z deseti vybraných nápadů získá investici v hodnotě až 120 000 euro, podporu mentorů z celého světa a přístup ke zdrojům a expertům ze skupiny METRO. Do programu se mohou hlásit do 3. srpna 2015.
„Start-upy po celém světě přinášejí technologické inovace, které mohou výrazně pomoci našim zákazníkům z gastronomického segmentu. Chceme najít ty nejlepší nápady, podpořit je a tím přinést nové služby a technologie našim zákazníkům,“ vysvětluje Guillaume Chêne, generální ředitel MAKRO ČR. „Je to šance i pro české firmy,“ dodává.
Do soutěže se může přihlásit každý s novým nápadem nebo již rozběhnutou firmou bez ohledu na věk. Jedinou podmínkou je, že nový digitální koncept nebo technologie musí být určeny pro gastronomii, hotely, catering nebo potraviny. Nezáleží na tom, jestli se nápad bude věnovat řízení skladových zásob, doručování potravin, usnadnění rezervací nebo podpoře loajality koncových zákazníků.
Start-upy se mohou přihlašovat až do 3. srpna 2015 na webových stránkách www.techstarsmetro.com, kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítka vybraných start-upů z celého světa bude vyhlášena 7. září 2015 a od 12. října, kdy program začíná v Berlíně, bude mít tři měsíce na rozvinutí svých záměrů za podpory více než 100 expertů z celého světa. Program vyvrcholí prezentací pro investory v lednu 2016. Každý z vítězů může získat až 120 000 euro na rozvoj a mezinárodní expanzi svého podnikání. METRO, které projekt financuje, ze spolupráce se start-upy získá kontakty a možnost nabídnout jejich služby svým zákazníkům. Vítězné firmy si udrží svoji nezávislost.
Vybranou desítku podpoří společnosti ze skupiny METRO v oblasti marketingu, obchodní strategie, financí, práva nebo komunikace. Renomovaná organizace Techstars, světový lídr v programech na podporu start-upů, zapojí vítěze do svého rozvojového programu a poskytne mentory a investory ze start-upové scény. Třetí z partnerů soutěže, americká digitální agentura R/GA, nabídne týmům přístup k nástrojům na vytváření strategie značky a kreativní procesy.
Účastí v soutěži Techstars METRO Accelerator získají start-upy přístup ke zdrojům celé sítě METRO, jejich obchodním zástupcům a zákazníkům. Mezi mentory je mimo jiné i generální ředitel MAKRO ČR Guillaume Chêne, vedoucí e-commerce Jan Koutný nebo Petr Olbrich, který má v MAKRO na starosti segment hotelů, restaurací a cateringu.