Někdejší dlouholetý CEO společnosti Tesco a jeden z nejuznávanějších manažerů dnešního podnikového světa v knize rozvíjí deset podstatných atributů úspěšného transformačního vedení, jehož důsledkem je radikální zvýšení výkonnosti organizace. Každý z těchto klíčových prvků-prověřených principů ilustruje praktickými příklady ze své bohaté praxe manažera, jenž proměnil druhořadou maloobchodní síť v největší britský řetězec supermarketů a z firmy Tesco zároveň vybudoval podnik skutečně globálního významu.
Během čtrnácti let ve funkci generálního ředitele Sir Terry Leahy proměnil společnost Tesco v největší řetězec supermarketů ve Velké Británii, ale zároveň ji transformoval v podnik globálního významu.
V knize Management v deseti slovech využívá svých zkušeností a odborných znalostí a podtrhuje deset životně důležitých atributů, jež rozhodují o úspěchu manažerské práce a tvoří základ vynikajících organizací. Představuje deset zásadních pojmů – „klíčových slov“ vedení změny a dosahování zlomových přírůstků výkonnosti, přičemž každý z těchto aspektů ilustruje živými příklady ze své bohaté praxe. Otevřeně se vyjadřuje k výzvám, s nimiž se musí vyrovnávat každá vůdčí osobnost: jeho postřehy, doporučení a rady jsou osobní, provokativní a hlavně praktické. Dokládá a vysvětluje:
- Proč úvodní nezdar často vede ke konečnému úspěchu.
- Proč zdrojem zisků firmy jsou její hodnoty, a nikoli snad každodenní podnikatelská činnost.
- Proč by měla být konkurence vždy vítána.
- Proč jednoduchost vede k inovacím.
- Proč je důvěra základem efektivního vedení.
Výsledkem Leahyho autorského úsilí je inspirující, myšlenkově bohatý a nanejvýše praktický průvodce, kterého ocení manažeři všech úrovní řízení v organizacích všech typů.
Sir Terry Leahy nastoupil do společnosti Tesco ve třiadvaceti letech, kdy se stal jejím prvním marketingovým ředitelem a odpovídal za přípravu a zavedení velice úspěšného věrnostního programu Tesco Clubcard. Jako generální ředitel společnosti (od roku 1997) vedl její expanzi do řady dalších odvětví, včetně poskytování finančních a pojišťovacích služeb a služeb mobilních telekomunikací, a rovněž i její vstup na nové teritoriální trhy, zejména v Asii a ve střední Evropě. Byl také jedním z prvních, kdo rozpoznal potenciál internetu při prodeji potravin.
Pod jeho vedením se společnost Tesco vypracovala z postavení druhořadé maloobchodní sítě v největší britský řetězec supermarketů a firmu skutečně globálního významu.
Terry Leahy, dnes považovaný za jednoho z nejlepších a nejúspěšnějších světových manažerů posledních desetiletí, byl v roce 2002 povýšen do šlechtického stavu. Je také nositelem řady oborových ocenění a uznání. Liverpoolský rodák a čestný občan města působí rovněž jako zvláštní poradce místního fotbalového klubu Everton.
Z funkce generálního ředitele společnosti Tesco odstoupil v únoru 2011 a v současnosti se intenzivně věnuje přednáškové a poradenské činnosti (jako poradce pracuje např. pro americkou investiční firmu Clayton, Dubilier & Rice), investuje do slibných podnikatelských projektů a angažuje se v řadě různých dobročinných organizací.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.