Praha – Webová kategorie E-commerce, která zahrnuje především internetové obchody a bazary, slevové servery či srovnávače cen, zaznamenala v listopadu nejvyšší nárůst absolutního počtu uživatelů.
Blížící se vánoční období přimělo k její návštěvě 200 tisíc nových návštěvníků z klasických počítačů, 70 tisíc uživatelů z mobilů a 36 tisíc z tabletů.
Tato data přináší nové výsledky NetMonitoru za listopad 2016.
Návštěvnost z PC
Listopad přinesl zvýšení počtu uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor, a to ze všech zařízení. Klasické počítače použilo pro návštěvu měřených stránek 6,8 milionu reálných uživatelů, tedy přibližně o 120 tisíc více než v říjnu. Téměř polovina uživatelů navštěvuje tyto weby každý den a stráví na nich přibližně hodinu a 10 minut. Mezi kategorie s nejvyšším nárůstem návštěvnosti patřily v případě klasických počítačů E-commerce obsah (nárůst o 11 %), Mužské magazíny o životním stylu (8 %) a Společenské magazíny (5 %).
Návštěvnost z mobilních telefonů
Na mobilních telefonech surfovalo po webových stránkách zapojených do výzkumu 3,4 milionu RU, přičemž téměř 1,6 milionu z nich denně. Nejvíce rostl zájem o kategorii E-commerce obsah (21 %) a dále o webové stránky určené ženám (Magazíny zaměřené na ženy a módu, nárůst o 11 %) a mužům (Mužské magazíny o životním stylu, nárůst o 9 %). Uživatelé provedli prostřednictvím mobilních telefonů 1,5 miliardy zobrazení a na měřených webech strávili v průměru více než půl hodiny denně. Počet návštěv se přiblížil 350 milionům, přičemž průměrná doba návštěvy dosáhla 4 a půl minuty.
Návštěvnost z tabletů
Měřené webové stránky navštívilo z tabletů více než 1,5 milionu uživatelů a denní návštěvnost dosáhla 680 tisíc RU. Počet návštěv z tabletů dosáhl téměř 62 miliony a průměrná doba jedné návštěvy byla o 2 minuty delší než v případě telefonů. Podle výsledků výzkumu jsou kategorie s největším nárůstem počtu uživatelů odlišné v případě mobilních telefonů a tabletů. Kromě nejpopulárnější kategorie Ecommerce obsah, která vede u všech typů zařízení, jsou další dvě kategorie odlišné: největší nárůst popularity byl zaznamenán v případě webů z oblasti těhotenství a rodičovství (14 %) a zájmových serverů (11 %).