Před dvaceti lety se tehdejší asociace reklamních agentur (dnes AKA) rozhodla převzít licenci na celosvětovou soutěž efektivity reklamy. Jubilejní ročník přináší změny v pravidlech a rozhodování.
Nejvýraznější změnou je dvoukolový způsob hodnocení prací a důraz na doložitelné výsledky. Předkolo je validací předložených tvrdých dat. Agentury specializované na výzkum trhu budou posuzovat, zda předložené výsledky jsou v souladu s jejich zjištěními. Práce budou označeny příznakem – červená, oranžová, zelená, který dá porotě jasný signál, s jakou mírou důvěry mají k předloženým údajům přistupovat.
„Nemůžeme se smířit s vágními daty jako jsou počty shlédnutí nebo fanoušků na Facebooku. Proto vydáváme nová, podrobná pravidla, která kladou vyšší nároky na přihlašovatele i na porotce,“ říká Martin Klčo z Leo Burnett, který v AKA vede pracovní skupinu Soutěže.
Jak dělat efektivní reklamu a jak to prokázat v soutěžích efektivity – o tom bude první EFFIE workshop letošní sezóny. O měření a prokazování efektivity, vztahu efektivity a hodnocení reklamy a dalších tématech pojedná Paul Arnold, zkušený trenér z londýnské EACA. Účastníci se také dozvědí, jak koncipovat přihlášku a jaká data bude porota pokládat za relevantní. Workshop o efektivní reklamě se uskuteční 27.7.
Další novinkou bude „grilování poroty“ krátce po vyhlášení výsledků na konci října. O tento workshop budou mít zájem především účastníci soutěže.
„Schopnost poroty důvěryhodně obhájit a vysvětlit své rozhodnutí je jedním z nejcennějších přínosů EFFIE. V některých zemích poroty rozhodují veřejně a zájemci mají možnost sledovat, jakým způsobem došla k závěru a proč,“ doplňuje Martin Klčo.