Společnost SentiOne, poskytující nástroj na online monitoring sociálních médií a internetu uskutečnila studii s názvem Social Index, hodnotící úspěšnost značek na internetu.
Social Index je jednotný indikátor, který má schopnost kombinovat odlišná průmyslová odvětví za různá období, ve kterém probíhají online diskuse o určitých značkách. Výpočet indexu je založen na základě počtu pozitivních, negativních a neutrálních online zmínek, stejně tak intenzitě diskusí v konkrétní kategorii. Přítomnost a popularita značky se měří nejen na sociálních sítích, ale také na diskusních fórech, blozích, mikroblozích a novinkových portálech.
SentiOne zmapoval český internet za rok 2017 a provedl analýzu v rámci tří kategorií- Ecommerce, Automobily a Celebrity. Zanalyzováno bylo celkem 1 887 175 zmínek.
K jakým závěrům tedy dospěla analýza názorů lidí na internetu v loňském roce?
Kompletní počet zmínek na kategorii
Nejvíce se ze všech kategorií v roce 2017 hovořilo na internetu o Automobilech. Co do počtu zmínek s celkovým výsledkem 1 233 987, představujícím 65,41%, byla tato kategorie jasným vítězem. Následována byla potom kategorií Celebrity, která tvořila 18,67% a jako třetí se umístila Ecommerce s 15,93% všech zmínek.
TOP 3 české značky
Nejvíce diskutovanou značkou internetu za rok 2017 napříč všemi kategoriemi byla Alza.cz. Na paty jí potom šlape CZC.cz a následuje automobilka Škoda.
Jaká byla nálada?
Monitorované kategorie se samozřejmě hodně liší v emocích, které vyvolává každá značka odlišně v různých obdobích. Nejpozitivnější zmínky ze všech kategorií měla kategorie Ecommerce, zatímco na druhém místě se s malým rozdílem umístily Automibily a jako poslední s nejméně pozitivními ohlasy skončila kategorie Celebrity.
Muži nebo ženy?
Nikdo se asi nepodiví nad výsledkem, že muži hovoří více o automobilech, nežli ženy. Ale muži zvítězili na plné čáře v počtu zmínek ve všech kategoriích, včetně konverzacích o celebritách.