Internet

Jak využít službu Microsoft Social Listening

Sociální sítě změnily způsob, jakým lidé spolu navazují vztahy a komunikují. Dnešní zákazníci jsou lépe informováni, získávají informace novým způsobem a z nových zdrojů. Jejich nákupní rozhodnutí jsou ovlivněna online diskusemi a recenzemi jiných uživatelů. Jako obchodníci byste měli přinejmenším vědět, jaké informace si o vás lidé na sociálních sítích sdělují a zda zrovna nehledají řešení, které jim můžete poskytnout, a tím na sebe upoutat jejich pozornost. Jenže jak se dozvědět, kdy a kde nastala ta správná příležitost?

1.Zákazníky zajímají reference na sociálních sítích

3 ze 4 zákazníků použijí sociální síť k nalezení informace, která jim pomůže učinit nákupní rozhodnutí. Ve chvíli, kdy vás takový zákazník poprvé osloví, už většinu potřebných informací našel. To samo o sobě není na překážku, ale problém může být, že vy vlastně vůbec netušíte, jaké informace mu o vás ostatní pověděli. Stejně tak nevíte, jestli o vás někdo nešíří špatné zvěsti, které způsobí, že zájemci o službu, kterou nabízíte, vás pro jistotu ani neosloví.

Monitoring sociálních sítí nabízí celá řada nástrojů, většina z nich je ale příliš drahá, složitá nebo postrádá to podstatné. V každém případě si kvalitní řešení mohly finančně dovolit převážně větší firmy, což dělalo vrásky na čele firmám z kategorie SME.

2.Microsoft je levnější a kompatibilní s CRM i Office 365

Tento problém řeší Microsoft Social Listening. Jedná se o novou službu ke sledování sociálních médií jako je Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, Pinterest a více než tisícovky dalších zdrojů. Na konkurenci by měla zaútočit především nížší cenou a kompatibilitou s Microsoft Dynamics CRM 2013 i Office 365. Díky tomu může být plně integrovaná do známého prostředí kancelářských aplikací, se kterým již jste zvyklí pracovat. Pokud již s Dynamics CRM nebo Office 365 pracujete, jednoznačně se Microsoft Social Listening nabízí jako první volba pro řešení sociálního monitoringu. Všechna data získaná touto službou můžete propojit se svými dokumenty Office nebo záznamy CRM.

Chcete vědět, o jakých produktech či značkách se mluví třeba na Facebooku nejvíce a proč? O čem a v jakém duchu lidé hovoří? Hledají řešení pro své aktuální potřeby? Neuvažují vaši zákazníci o přechodu ke konkurenci? A jak se k tomu má vaše firma postavit? Nejen na tyto otázky se vám Microsoft Social Listening pokusí nalézt správnou odpověď v reálném čase. Tak získáte rychlou zpětnou vazbu od svých zákazníků, představu o oblíbenosti vaší značky, informace o konkurenci atd. Díky detailním přehledům můžete sledovat odezvu na nově uvedené produkty nebo reklamní kampaně a lépe předvídat nové trendy na trhu.

3.Co je pro Microsoft Social Listening charakteristické

Sentiment – automatické rozpoznání emoce pisatelů
Jazyky – automatické rozpoznání jazyka pro jednotlivé příspěvky
Trendy – sledování změn v sentimentu či geografickém složení přispěvatelů
Vizualizace – detailní analytika v srozumitelné grafické podobě
Přehled – Zobrazení všech podstatných informací na jedné stránce
Hlídací pes – Výstrahy včasného varování při požadované události
Neomezenost – Sleduje konverzace z více 1000 zdrojů, jako je Twitter, Facebook, blogy, videa a zprávy
Top influencer – Zjistí, kdo o vás mluví nejvíce a jak ovlivňuje druhé
Integrace – kompatibilní s Microsoft Dynamics CRM 2013 a Microsoft Office 365
Vyhledávání – Upozorní na příspěvky obsahující zadaná klíčová slova, zmínky o konkurenci, tématu apod.
Azure – Veškerá data jsou uložená v cloudové platformě Microsoft Azure
Mnohojazyčnost – Podporuje 19 jazyků, čeština se připravuje

ms_social_1

Dozvíte se, jaký měla vaše kampaň sociální zásah

4.Příklady využití Microsoft Social Listening

Pro marketing:

Sledování kampaně – Porozumíte tomu, co si lidé myslí o vašich příspěvcích na sociálních sítích v reálném čase
Značka a produkty – Zjistíte, jaké lidé opravdu vnímají vaší firmu a její produkty
Hledání klíčových osob – Zjistíte, kdo nejvíce aktivně mluví o vaší značce, produktech nebo službách a jaký vliv má na ostatní

ms_social_2

Nastavte si pravidla, podle kterých vás systém upozorní na výskyt událostí

Pro obchod:

Sledování cílových účtu – Monitoring klíčových událostí na vašich firemních účtech
Competitive Intelligence – Získáte důležité informace o vašich konkurentech
Nákupní signály – Sledujte nákupní signály a generujte leady na sociální sítí

ms_social_3

Dozvíte se, jak vaše příspěvky vnímají různí lidé na různých kanálech

Pro služby:

Upozornění v reálném čase – Rychle identifikujete problémy zákazníků a trendy
Sociální služby zákazníkům – Zapojíte se do řešení problémů svých zákazníků přes sociální síť
Integrace s CRM – Zobrazíte různé statistiky, grafy a příspěvky v rámci Dynamics CRM

ms_social_4

Na jedné obrazovce najdete vše podstatné

5.Závěr

Přestože není možné předjímat nevyzpytatelné prostředí sociálních sítí, s použitím vhodných nástrojů lze toto prostředí efektivně a smysluplně monitorovat. A nemusíte být právě velkou firmou, abyste si mohli něco takového dovolit. Microsoft Social Listening je první komplexní monitoring sociálních sítí, který cílí na firmy všech velikostí, včetně těch malých. Pomůže vám udělat si okamžitou představu o tom, co lidi právě zajímá, a umožní vám v případě potřeby ihned reagovat. Je možné, že o úspěchu a dalším osudu vaší značky se právě teď rozhoduje v diskusním fóru nebo na některé ze sociálních sítí.

Lukáš Beňa
marketingový specialista ve společnosti Logic point s.r.o.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!