Výkonnostní agentura Performics prostřednictvím svého patentovaného nástroje Benchtools sledovala od 1. dubna do 30. června aktivitu vybraných automobilových značek a autobazarů v placeném vyhledávání ve vyhledávači Google. Nejčastěji zobrazovanými jsou Škoda Auto, Opel a Honda. Celkově je nejaktivnější AAA Auto.
Agentura Performics zjistila, že nejvíce do nákupu obecných klíčových slov na Google (auto, auta, automobil) z výrobců investuje Škoda Auto (míra pokrytí 51,2 %), Opel (míra pokrytí 32,8 %) a Honda (16,9 %).
„Od 1. dubna do 30. června jsme prostřednictvím našeho nástroje Benchtools sledovali aktivitu výrobců automobilů a autobazarů. Z námi získaných dat je mezi výrobci největším investorem do placeného vyhledávání na Google Škoda Auto a z autobazarů je to AAA Auto,“ říká Michal Ondračka, Performance Specialist z agentury Performics.
Jak si stojí autobazary?
Agentura Performics se zaměřila rovněž na využívání placené reklamy ve vyhledávači Google ze strany autobazarů. Z analýzy je patrné, že zde jsou mezi jednotlivými konkurenty mnohem menší rozdíly. Klíčovým hodnoticím kritériem je zde tzv. rank (průměrné umístění zobrazení) a míra pokrytí. Nejnižšího ranku (čím nižší hodnota, tím lepší) se 100% mírou pokrytí dosahuje Aaaauto.cz, na druhém místě je pak Autoesa.cz a třetího nejlepšího postavení dosahuje Mototechna.cz.
Celkově vede AAA Auto
Z hlediska všech výrobců nových a prodejců ojetých automobilů vychází v SEM (marketing ve vyhledávačích) jednoznačně nejlépe AAA Auto. Tento autobazar má na Google největší pokrytí klíčových slov a udržuje si průměrnou pozici mezi prvním a druhým místem.
SEO mají lepší autobazary
V oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače) na Google celkově dominují autobazary před výrobci nových automobilů – viz graf níže. Nejlepší pozici zaujímá Aaaauto.cz, Skoda-auto.cz, Autoesa.cz a Tipcars.com.