Míchané nápoje a lihoviny patří k sobě. Proč tedy zákazníkovi nenabídnout návod, jak si udělat ten správný koktejl, přímo v obchodě? Díky novému „drink-mixovému“ regálu firmy Brown-Forman Czechia stačí vybrat koktejl podle vlastní chuťové preference, vytisknout si recept a vzít si ty správné ingredience přímo z regálu.
Nejen milovníci koktejlů ocení nový „drink-mixový“ regál, jenž nakupujícím v letňanském Tescu přímo poradí, který alkohol, džus, ovoce či sirup třeba smíchat, aby si mohli svůj oblíbený nápoj připravit i doma. „Díky loňskému spotřebitelskému průzkumu jsme zjistili, že zákazníkům už nestačí prodávat pouze značku alkoholu. Chceme jim proto vždy ukázat příležitost, jak zakoupené zboží spotřebovat. A to náš nový reklamní stojan splňuje – díky němu se vlastně každý nakupující může stát na chvíli barmanem,“ popisuje základní cíl P.O.P. média Tomáš Ptáček, Category & Trade Marketing Manager společnosti Brown-Forman Czechia.
Za nápadem a zhotovením celého regálu stojí komunikační P.O.P. agentura DAGO, která navrhla jednoduchý prvek umožňující vzájemnou komunikaci mezi aplikací a zákazníkem za pomoci moderní technologie a prvku tzv. gamifikace. Reklamní stojan tak nabízí zákazníkům atraktivní přidanou hodnotu: při nákupu je inspiruje, pobaví a seznámí s novými možnostmi využití jednotlivých nápojů.
Trojí zážitek: nákup, míchání a vypití drinku
Jak tedy „drink-mixový“ regál funguje? Dotykový displej navede nakupujícího dle jeho preferencí k drinku, který mu bude chutnat, a ukáže mu i konkrétní recept. Ten si může díky nainstalované tiskárně vytisknout rovnou na místě, případně si jej pošle na svůj e-mail. Veškeré potřebné ingredience zároveň najde přímo v regálu. „Zákazník tedy nemusí dělat žádné kroky navíc. Vše vidí přehledně na displeji zabudovaného tabletu a zboží má hned po ruce,“ popisuje přidanou hodnotu reklamního stojanu Veronika Dostálová, Senior Project Manager společnosti DAGO.
Celá aplikace je tak příkladem in-store komunikační aktivity, ve které nehraje prim pouze produkt, ale i zážitek spojený s jeho spotřebou. Prvotní zážitek tak vzniká hned na místě prodeje díky originální vzájemné komunikaci, respektive stimulaci k nové možnosti konzumace nabízených produktů. Druhotný zážitek poté přináší potěšení ze samotné přípravy a následné spotřeby zakoupených ingrediencí.
Regál je tedy příkladem moderních shoppermarketingových přístupů, nabízí velké množství variant konzumace, a navíc je lehce rebrandovatelný. „Stačí změnit polepy a přeprogramovat jednoduchý software v tabletu. Reklamní stojan tak lze velice jednoduše přizpůsobit pro řadu dalších akcí,“ uzavírá Dostálová.