V novém seriálu vám budeme představovat, jakým způsobem dělají marketing nově vzniklé internetové projekty. Přečtěte si rozhovor s Jindřichem Kubou o jejich internetovém tržišti služeb a inspirujte se.
V čem spočívá vaše služba a jaké benefity přináší?
Jsme nový webový portál, kde může kdokoliv prodat to, co umí. Cílíme primárně na reálné služby, které se vykonají při osobním kontaktu. Nemáme ale problém ani s kvalitními online službami. Naším hlavním benefitem je možnost cílení na konkrétní lokalitu. Někdo například nabízí masáže a je hloupost tuto službu zobrazovat lidem z druhého konce republiky.
Jak jste propagovali svůj projekt při spuštění?
Náš projekt je velice mladý a dá se říct, že jsme stále ve fázi spouštění. Na úplném začátku jsme testovali ostrý provoz pouze v Liberci a okolí, kde jsme získali první služby i objednávky jen díky svým přátelům a jednoduché propagaci.
Jak podporujete získávání návštěvníků v současnosti?
V současnosti se snažíme dostat lidem do povědomí například pomocí Facebooku a jeho reklam, které jdou velice efektivně cílit. Osvědčilo se nám propagovat konkrétní službu přímo na danou cílovou skupinu ve správné lokalitě. Není to žádná novinka, každý ví, že cílení je základ úspěchu.
Dále máme reklamní trička, skleničky, nebo třeba samolepky – vše s logem Fobo.cz. Tyto předměty chceme lidem rozdávat jako výhru v soutěžích. Aktuálně probíhá soutěž, ve které dáme 50 Kč na nákup služeb každému, kdo o nás napíše článek na svém blogu či webu. Autor nejlepšího článku navíc získá tričko, skleničku a samolepky.
Jaký cenový/byznys model máte na webu nastavený?
Necháváme si provizi 15% z ceny prodané služby. Přidání služby je tedy zdarma. Z provize chceme platit reklamu, transakční poplatky a hlavně provoz a vývoj celého webu. Chceme Fobo stále vylepšovat a zdokonalovat.
Čím se odlišujete od konkurenčních projektů?
Odlišujeme se hlavně tím, že cílíme na reálné služby. Nechceme nabízet pouze služby ve stylu: Udělám ti 500 fanoušků na FB nebo G+ a podobně. Sílu vidíme právě v nabídce lokálních služeb a prací, které si zakoupí člověk z druhého konce města nebo ze sousední vesnice. Dále téměř neomezujeme cenu nabízených služeb, rozmezí je 20 – 10 000 Kč.
Jaké provádíte průzkumy spokojenosti uživatelů nebo nějakou formu marketingového výzkumu?
Zatím pouze pozorujeme chování návštěvníků přímo na webu. Sledujeme na co se kliká a snažíme se pružně reagovat. Velice zajímavé je také pozvat si k počítači pár lidí a zadat jim úkol, který mají na webu splnit. Poté stačí už jen pozorovat chování a to, kam se lidí dívají. Dovede to odhalit spoustu nedostatků, které by autor webu jen těžko odhalil.