Nejprestižnější soutěž české reklamní kreativity ADC Creative Awards, dříve známá pod názvem Louskáček, má své letošní vítěze. 22. ročník soutěže přinesl opět velmi kvalitní práce a nelehké rozhodování porotě.
Cenu Grand Prix za nejlepší reklamní kampaň získala agentura Havas Worldwide za reklamu „Kulka“ pro klienta Czech Helsinki Committee. Co do počtu získaných ocenění však byla nejúspěšnější agentura Ogilvy & Mather, získala 14 Louskáčků.
Letošní Zlatý Ohníček, ocenění udělované za výjimečný přínos české reklamě, obdržel Richard Štiebitz z agentury Wunderman.
V kategorii Print nebyl letos udělen zlatý Louskáček, zato na druhém místě skončily dvě agentury – Havas Worldwide Prague za kampaň „Koule jako v pokojíčku“ pro klienta Styx Underwear a Leagas Delaney Praha za kampaň „FAB chrání váš svět“ pro klienta FAB ASSA ABLOY Czech & Slovakia.
Naopak kategorie Outdoor přinesla hned dva vítěze. A to Ogilvy & Mather za „Original Outdoor“ pro Pilsner Urquell a Havas Worldwide za kampaň „Kulka“ pro Czech Helsinki Committee. V kategorii Film porota opět vybrala ze shortlistu dvě agentury oceněné na nejvyšších příčkách. Zlatého Louskáčka si odnáší Havas Woldwide za „Kulku“ a VCCP za kampaň pro Kino Aero. Mezi rádioovými kampaněmi vyhrála agentura Ogilvy & Mather se spotem „Funeral“ pro Stopcough. A v oblasti Digitalu byla nejúspěšnější opět Ogilvy & Mather za kampaň „Audiotrees“ pro Czech Radio.
Klientem roku se podle ADC Creative Awards stala společnost Pilsner Urquel. Toto ocenění je uděleno klientům, kteří umožní agentuře vytvořit kampaň na vysoké kreativní úrovni, a tím zvyšují kvalitu reklamní kreativity v českém prostředí.
Art Directors Club Young Creative Award, ocenění soutěžní kategorie do 26ti let, získal Jakub Jeník. Letošním zadavatelem se stala Komerční banka se službou konto G2 a tématem „Nevisím rodičům na krku“. Vítěz Jakub Jeník získal zlatého Louskáčka a poukaz na 30.000 Kč od Komerční banky. Vítěze vybírali členové výboru ADC.