Společnost MMS, která zastupuje všechny přední švédské vysílací společnosti a reklamní agentury, pověřila společnost GfK propojením dat o sledovanosti TV a videa z různých zdrojů do jednotného systému. Vznikne tak první jednotná měna pro měření sledovanosti, která pokryje celý rozvinutý švédský trh.
Ten tvoří jak diváci sledující televizi tradičním lineárním způsobem, tak uživatelé, kteří přehrávají video obsah na chytrých telefonech, tabletech, laptopech a počítačích.
GfK bude společnosti MMS poskytovat poradenství ohledně metodologie a také jí předá odborné znalosti z oblasti strategické analýzy mediálních dat potřebné k propojení dat z dílčích měření sledovanosti TV a videa. Hlavním úkolem bude harmonizace dat z různých zdrojů a uplatnění vhodných algoritmů pro integraci dat. Jakmile se podaří propojit stávající data do jednotného systému, převezme dlouhodobou realizaci a reporting společnost MMS.
Magnus Anshelm, CEO společnosti MMS, vysvětluje: „Náš problém je následující: Máme spolehlivá data z měření sledovanosti, které pokrývá všechny potřebné oblasti, ale tato data pocházejí z několika různých zdrojů od více společností. Sjednocení těchto dat by pro nás bylo velkým krokem vpřed. Kdybychom ale chtěli, aby začal všechny systémy měření zajišťovat jeden dodavatel, bylo by to velmi nákladné. Místo toho jsme pověřili společnost GfK přípravou procesů, které nám umožní spolehlivě sloučit stávající zdroje dat, a my tak budeme moci vytvořit jednotnou měnu pro měření sledovanosti.“
Stefan Raum, globální šéf GfK odpovídající za výzkum medií, doplňuje: „Na trhu jsou potřeba jednotná data, která jsou spolehlivá, ale zároveň komplexní. Těší nás, že si nás společnost MMS vybrala jako svého poradce při vytváření Total Video Currency, nové jednotné měny pro měření sledovanosti na švédském televizním trhu. Integrovaná analýza tohoto typu je klíčem k dalšímu dynamickému rozvoji trhu s video obsahem po celém světě.“