Nejnavštěvovanější český on-line katalog Firmy.cz změní v dubnu svoji podobu i obchodní model. Jednotlivé firmy do něj budou moci nově vložit všechny údaje o sobě zcela zdarma. V aukci pak budou mít možnost již za 10 korun denně vkládat speciální nabídky nebo soutěžit o lepší pozici ve výsledcích hledání na Firmy.cz či v upoutávce přímo v Seznam.cz Vyhledávání.
Od 1. dubna 2014 budou mít Firmy.cz nový vzhled, který přináší mnoho zásadních změn. Součástí výsledků hledání bude nově mapa, takže si každý bude moci vybrat, zda mu více vyhovuje hledání ve výpise, nebo podle mapy. Dominantním prvkem při zobrazování výsledků bude fotografie konkrétní provozovny.
Výraznou novinkou na Firmy.cz bude automatická detekce lokality. Díky tomu si každý pohodlně a bez dalšího klikání najde požadovanou firmu přímo ve svém okolí. Lokalitu ale samozřejmě lze i změnit. Hledání v katalogu Firmy.cz bude doplněno o filtry vytvořené speciálně podle různých specifik kategorií firem. U on-line prodejců tak bude například možné vyfiltrovat pouze ty, u nichž se dá platit kartou nebo mají svá výdejní místa. U restaurací bude možné filtrovat místa, která mají právě otevřeno, disponují zahrádkou, jsou nekuřácká apod.
V nové podobě Firmy.cz budou mít také uživatelé možnost označit si firmy jako oblíbené a doplnit recenze na navštívené provozovny. Samotní obchodníci a majitelé provozoven tak získají cenou zpětnou vazbu a mohou na recenze okamžitě reagovat.
„Firmy.cz jsou jednou z našich stěžejních služeb. Posledních několik let nám přináší okolo 20 % našich celkových tržeb. Nicméně za posledních deset let na nich nedošlo k žádným větším změnám. Přitom se mění jak nároky uživatelů, tak požadavky našich klientů. Všichni chtějí přidanou hodnotu. Pro uživatele jí je co nejvíce informací pohromadě na jednom místě. Pro klienty pak možnost řídit si návratnost svých reklamních investic. Nové Firmy.cz vychází vstříc oběma těmto požadavkům,“ komentoval chystanou změnu Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.