Ericsson ConsumerLab sleduje nejžhavější spotřebitelské trendy pro rok 2014. Více než 15 let se Ericsson ConsumerLab zabývá průzkumem lidských hodnot, chování, způsoby využívání produktů a služeb v rámci informačních a komunikačních technologií. Ročně se Ericsson ConsumerLab osloví více než 100 000 jedinců z více než 40 zemí po celém světě.
10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2014:
1. Aplikace změní celou společnost – Aplikace jsou nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechna odvětví, přes nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady.
2. Lidské tělo se stává novým heslem – 52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů deklaruje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem.
3. Kvantifikace nás samotných – Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby.
4. Pokrytí internetem předpokládáme všude – Počet čárek na našem telefonu již nejsou důkazem pro dobré internetové pokrytí. Z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je v metru.
5. Smartphony pomáhají snižovat digitální propast – To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého z nás znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním k využívání internetu.
6. Výhody online převažují nad obavami – přesto, že 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů.
7. Video na povel – přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli.
8. Vidět na datové přenosy – Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.
9. Čidla všude – Čidla se stávají součástí našeho každodenního života. 60 % respondentů věří, že do roku 2016 budou čidla obsažena všude od zdravotnictví, přes veřejnou dopravu, auta, domovy i naše pracoviště.
10. Spustit, zastavit a po chvíli pokračovat jinde – Spotřebitelé neustále mění svá zařízení a místa odkud sledují jeden obsah.