Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními.
I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. To je ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává.
„Internetové obchody prodaly v roce 2019 zboží za více než 155 miliard korun. K tomu pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že on-line prodej hraje v Česku stále významnější roli,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
I v roce 2020 očekává APEK růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. „E-commerce má stále velký potenciál pro další rozvoj. Je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě,“ uzavírá Jan Vetyška.