Studie Incoma GfK Drogerie 2014 potvrdila trend, který naznačily už minulé dva ročníky studie – a to změny v cenovém vnímání specializovaných drogistických řetězců. Zatímco v předchozích letech byly specializované samoobslužné drogerie hodnoceny jako dražší, především v porovnání s hypermarkety a diskonty, studie Incoma GfK.
Drogerie 2014 potvrdila, že takové vnímání drogistů je již minulostí a specializované samoobslužné mají lepší či stejnou cenovou image než většina hypermarketů. Již tradičně pak specializované drogistické řetězce převyšují širokosortimentní formáty v hodnocení kvalifikovanosti a dostupnosti personálu a rychlosti odbavení.
V současné době nejvýznamnějšími specializovanými drogistickými řetězci na českém trhu jsou Teta, dm drogerie markt a Rossmann. Teta, dm drogerie markt a Rossmann jsou také mezi pěti řetězci, ve kterých zákazníci podle průzkumu Drogerie 2014 nejvíce utrácejí za drogerii a kosmetiku. V čele žebříčku je Teta, následuje Kaufland, na třetím místě je dm drogerie. První pětku pak uzavírají Rossmann a Penny Market.
Čeští zákazníci si pro nákup drogerie a kosmetiky vybírají především specializované drogerie a také hypermarkety. Jako hlavní nákupní místo (tj. prodejnu, ve které domácnost utrácí nejvíce za drogerii a kosmetiku) si samoobslužnou specializovanou prodejnu v posledních šesti měsících vybralo 42% českých domácností. Velmi silnou pozici mají také hypermarkety, ve kterých nejvíce utrácí dalších 30% domácností. S odstupem za nimi následují diskonty (11 %), malé samoobsluhy (7%) a supermarkety (6 %).