On-line

Deset tisíc ročně už nechá na internetu každý druhý Čech aktivní na internetu

Utratit v e-shopech ročně deset tisíc korun, to se u internetových uživatelů stává „samozřejmostí“. Alespoň deset tisíc korun ročně totiž nechá za online nákupy každý druhý Čech aktivní na internetu. Ještě v roce 2012 jich přitom byla třetina. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách.

„Ještě v roce 2012 utratila přes deset tisíc ročně na internetu třetina internetových uživatelů, v loni už to byl každý druhý Čech,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Tuto částku utrácí, stejně jako rok předtím, na internetu častěji muži než ženy (55 % oproti 44 %).

Meziročně se navíc také výrazně zvýšil podíl Čechů, kteří utratí na internetu přes dvacet tisíc ročně. „Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Vyšší částky jen potvrzují dlouhodobý trend mezi Čechy – nakupovat online stále častěji. „Ačkoliv se takové částky mohou zdát závratné, není to nic překvapivého. Podle průzkumu totiž každý druhý Čech nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně, a tak se taková suma nasčítá jednoduše,“ poznamenává Tomáš Braverman. Spolu se snižující se průměrnou cenou jedné objednávky to svědčí o tom, že Češi už na internetu nakupují běžně, i zboží běžné spotřeby za nižší cenu.

Při nákupu na internetu stále vede oblečení, obuv a doplňky, které online kupuje 49 % uživatelů e-shopů, následují počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).

Nákup na internetu

*Průzkum výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!