Česko v roce 2013 ovládly volby, reality show a sport. Osobností roku 2013 se stal Karel Schwarzenberg. V žebříčku vůbec poprvé chybí online hry.
Letošní český Duch doby je ve znamení událostí, které lidé obecně velmi prožívají. Ve srovnání s loňskými ročníky je to vůbec poprvé, kdy se do první desítky dostala pouze jedna online služba (Google Play). V roce 2013 Česko žilo politikou (prezidenští kandidáti, volby 2013), sportem (MS hokej 2013, ČT sport) a reality show (VyVolení, Superstar 2013), které uživatele zaujaly i loni. Do TOP 10 letošních skokanů se vzhledem k dramatickým událostem dostala i Iveta Bartošová. YouTube ovládl Ben Cristovao se songem Bomby.
Dotazy zadané do vyhledávače jsou zrcadlem společnosti, jelikož definují, čím žila, o co se zajímala nebo co ji trápilo. Výrazy, o které nejvíce stoupl zájem ve srovnání s loňským rokem (skokani), definují tzv. Ducha doby. Dodatečnými žebříčky jsou celkově nejhledanější výrazy v jednotlivých kategoriích, které popisují celkový (absolutní zájem), který se v průběhu času může a nemusí měnit.
Tématické žebříčky:
Nejhledanější retail značky
- Ikea
- Lidl
- Sportisimo
- Datart
- Tesco
- Electroworld
- Kaufland
- Mountfield
- Deichmann
- Albert
Nejhledanější zboží
- auto
- kuchyně
- svatební šaty
- tapety
- plavky
- dálniční známka
- pneumatiky
- lednice
- boty
- kabelky
Nejhledanější banky
- Česká spořitelna
- mBank
- Poštovní spořitelna
- ČSOB
- Air Bank
- GE Money
- KB
- Fio
- Era
- UniCredit