Více než polovina českých digitálních kampaní cílí na uživatele pomocí rich media formátů (57 %). Je to nejvíce v regionu střední a východní Evropy a zároveň o 13 % více než ve druhé polovině roku 2016.
Na druhou stranu máme ze všech států CEE nejnižší míru prokliku (average CTR), která se oproti loňskému roku poměrně výrazně snížila z 0,57 % na 0,43 %. Tato data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.
Zpráva gemiusAdMonitor přináší informace o trendech v online reklamě ve 12 státech regionu CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Chorvatsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v první polovině letošního roku. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.
V České republice se zvyšuje podíl kliknutí provedených na mobilních zařízeních – tabletech a smartphonech. Ve druhé polovině roku 2016 činil tento podíl 40 %, v roce 2017 je to již téměř 50 %. Nejvyšší míra prokliku v případě rich media formátů byla zaznamenána u tabletů (CTR 2 %), klasické bannery vedou na mobilních telefonech (CTR 0,8 %). Nejvíce kliknutí na reklamní kreativy v ČR provádí nejstarší skupina uživatelů ve věku 55-69 let (již téměř třetina všech kliknutí) a tento podíl má rostoucí trend i na dalších trzích. Z měřených kampaní mají nejvyšší CTR ty, které se týkají potravin a kosmetiky (přibližně 0,7 %).
Z výsledků zprávy za první pololetí letošního roku vyplývá, že zadavatelé reklamních kampaní se snaží stále častěji oslovovat uživatele použitím různých rich media formátů. Nicméně ochota uživatelů kliknout na reklamní bannery se snižuje, což je trendem rovněž na dalších trzích regionu, například na Slovensku či v Polsku. Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Bulhaři (míra prokliku tam činí 1,1 resp. 0,9 %).