Více než dvě a půl hodiny (159 minut) denně tráví v průměru čeští uživatelé internetu na sociálních sítích. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v 1. čtvrtletí letošního roku realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
Celá pětina respondentů přitom uvedla, že sociální média využívá přes čtyři hodiny denně. Naopak půl hodiny a méně stráví denně na sociálních sítích 21 % uživatelů. Největší část respondentů (23 %) uvedla, že sociální média používá jednu až dvě hodiny denně.
„Způsob ‚konzumace‘ je přitom u jednotlivých sociálních sítí velmi odlišný,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha. „Zatímco v počtu spíše pasivních uživatelů vede v Česku YouTube (používá ho zhruba 94 % uživatelů internetu), z pohledu aktivního vkládání příspěvků dominuje jednoznačně Facebook, na který alespoň jednou týdně přispívá přes 43 % uživatelů (z toho 19 % „denně“),“ dodal V. Crha.
S výrazným odstupem za Facebookem pak následují v aktivním využívání Instagram a Twitter, kde své příspěvky „postuje“ alespoň jednou týdně zhruba 5 % uživatelů.