Nejvíce na internetu nakupují Češi v pondělí. Lidé v tento den utratí během celého roku v průměru třikrát více peněz než v sobotu. Největší propad pro online transakce v celém roce znamenají teplé letní soboty.
Po celý rok platí, že nejvíc se při nakupování na internetu ve všední dny lidé rozšoupnou kolem deváté hodiny večer a o víkendu kolem poledne.
Vyplývá to z údajů předního zprostředkovatele online plateb v České republice, společnosti PayU, přes kterou Češi ročně zaplatí zboží a služby za více než 7 miliard korun. PayU má zhruba čtvrtinový podíl na všech online platbách českých zákazníků a společně s Českou spořitelnou a ČSOB patří k nejvýznamnějším a největším hráčům v oboru.
Druhým nejoblíbenějším časem pro online nákupy je ve všední dny doba kolem desáté hodiny dopolední. O víkendu je druhý nejvytíženější čas pro e-shopy devátá hodina večer.
„Pravidelně největší obraty zaznamenáváme vždy kolem patnáctého dne v měsíci, kdy velká část lidí bere výplatu. Z měsíců jsou v roce nejsilnější listopad až leden, nejslabší naopak únor a léto,“ říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Česko i Slovensko.
I letní měsíce ale mají své taháky, které online tržby zvyšují. Je to zejména cestovní pojištění. Jeho objem se v létě zdvojnásobuje. Výrazně roste také prodej zájezdů, platby za parkování na letišti nebo prodej lístků na vlaky a autobusy. Z e-shopů se zbožím rostou v létě nejvíc tržby prodejcům bazénů a příslušenství k nim.