Sedm z deseti Čechů by ocenilo, kdyby se ke svému lékaři mohli objednat na přesný termín. Více než polovině navíc vadí, že stráví v čekárně hodně času. Navíc až 86 procent Čechů si myslí, že ke svému lékaři často jezdí zbytečně. Vyplývá to z průzkumu společnosti CompuGroup Medical, který na vzorku 511 respondentů zpracovala agentura STEM/MARK.
„Nejoblíbenější formou komunikace s lékaři je jednoznačně osobní návštěva, kterou preferuje až osm z deseti Čechů. Na druhém místě je telefonický kontakt,“ vysvětluje Lenka Volfová, Head of Marketing společnosti CompuGroup Medical Česká republika, a dodává: „Respondenti se ale nebrání ani emailu nebo online komunikaci.“
Téměř třetině Čechů vadí, že s lékařem mohou komunikovat jen v jeho ordinačních hodinách. Až polovina přitom považuje ordinační hodiny svého lékaře za příliš krátké. Při telefonickém kontaktu se většině (56 %) stává, že se svému lékaři nedovolají a musí volat opakovaně. Sedm s deseti respondentů si přitom myslí, že ke svému lékaři často jezdí zbytečně.
„Při komunikaci s lékařem je pro Čechy klíčová zejména ochrana osobních dat. Online komunikaci by nejraději využili při kontaktu se svým praktickým lékařem. Pokud by měli možnost, nejčastěji by ji využívali pro objednání termínu návštěvy u lékaře,“ komentuje výsledky Volfová. „Možnost podívat se on-line na výsledky vyšetření je zajímavá až pro 62 % Čechů. Šest z deseti by využilo také online objednání receptu na léky, které užívají dlouhodobě,“ dodává. O zdravotní on-line konzultace s lékařem projevilo zájem až 44 % lidí, zejména u praktického lékaře a pediatra.