Na českém internetovém trhu se šíří fenomén tzv. cashbacku, neboli vrácených peněz z vašich internetových obchodních transakcí. Mezi výrazné aspiranty na budoucího lídra na českém trhu e-commerce a zprostředkování právě cashbacku patří portál PlnaPenezenka.cz.
Tento portál zaznamenal nárůst obratu v loňském roce oproti roku 2013 o neuvěřitelných 1000%. Svým klientům dokáže do jejich peněženek vrátit i desetitisíce korun ročně.
Těžko dokáže nějakého zákazníka internetového obchodu potěšit něco více, než když dostane část peněz ze svého nákupu zpátky. Zdá se vám to jako nesmysl? Jenže nesmysl to není, navíc vše je pro zákazníka zcela zdarma. „Samotný pojem cashback veřejnost u nás zná, ovšem je relativně nízké povědomí o cashback portálech na internetu. Například v Anglii tyto služby nyní zažívají neskutečný boom,“ vysvětluje majitel a provozovatel portálu PlnaPenezenka.cz, který vrací svým zákazníkům peníze, Michal Hardyn. A jeho klienti jsou velmi spokojeni. V počtu klientů i vrácených peněz PlnaPenezenka.cz vykazuje obří tempo růstu. Největší jednorázově vyplacený cashback v roce 2014 byl 3 350 korun. Obrat peněz, které uživatelé ušetřili na uskutečněných transakcích, byl za rok 2014 přibližně 500 tisíc korun, oproti roku 2013, kdy se jednalo o 50 tisíc korun. Zákazník může získat zpět od dvou až do patnácti procent z celkového nákupu. Enormní nárůst klíčových ukazatelů u svého portálu Hardyn vysvětluje hlavně unikátním osobním přístupem ke každému klientovi, systémem bonusů nebo atraktivním věrnostním programem, který zákazníkům umožní vydělat ještě více peněz. A téměř stoprocentní je pak návratnost klientů k této službě. „Kdo nás jednou vyzkouší a zjistí, že to funguje, že mu peníze skutečně zcela zdarma vrátíme, tak se logicky vrací,“ směje se Hardyn.
Cílovou skupinou zastupují také výrazným počtem ženy, zejména maminky na mateřské dovolené. Pozadu nejsou ani mladé bezdětné páry a jednotlivci. Celý systém, jak získat část peněz, které utratíte za své nákupy na internetu zpátky, je skutečně jednoduchý. Uživatel se na portále zaregistruje a vybere si z nabídky partnerských obchodů. Následně proklikne do obchodu, tím se zaznamená jeho návštěva, vybere si zboží dle svého přání a objedná si ho. Způsob dopravy, platba, případně dodatečná sleva se řídí možnostmi samotného e-shopu partnera bez omezování, pokud uživatel použije cashback. Většinou se cashback vztahuje i na zlevněné zboží a na objednávky, kde je použit nějaký kupón nebo věrnostní karta. „Pokud tomu tak není, snažíme se o tom naše uživatele informovat v popisu výhod a podmínek obchodu,“ doplňuje Michal Hardyn. Během 24 hodin od provedení objednávky uživateli připíší peníze zpět. Poté je ještě potřeba počkat na potvrzení provize ze strany e-shopu. Pokud je vše v pořádku, transakce se změní na potvrzenou a uživatel si může nechat poslat peníze na bankovní účet. Neúčtují se žádné poplatky, ani nic podobného.