Češi rádi konzumují alkohol, ať už doma nebo v podnicích mimo domov. Podle výsledků výzkumu společnosti GfK vyplynulo, že jen jeden z deseti Čechů v posledním roce nekonzumoval žádný alkoholický nápoj a zároveň jen pět procent českých domácností si nezakoupilo žádný alkohol pro svou domácí spotřebu. Zjištění vyplynula z exkluzivního průzkumu „Konzumace alkoholu v Čechách“, který realizovala výzkumná agentura GfK během tohoto roku.
Nejoblíbenějším alkoholickým nápojem Čechů je nepochybně pivo, následované vínem a tvrdým alkoholem
Při výběru podniků lidé neradi experimentují a nejraději navštěvují své oblíbené lokály zejména hospody, pivnice a restaurace. Chodí tam v průměru sedm krát do měsíce a měsíčně tam v průměru vypijí devět litrů. Jedna návštěva, jeden dýchánek, jakkoliv tuto „akci“ nazýváme, v průměru trvá tři hodiny.
Které drinky mají nejraději?
Pivo jednoznačně patří mezi nejrozšířenější nápoj v českých podnicích a lidé ho popíjejí při čtyřech z pěti příležitostí konzumace alkoholu mimo domov.
„Přestože jsme národ pivařů, jeho konzumace nemusí převládat při každé příležitosti. Například na štědrovečerním stole se pivo neobjevuje příliš často. Tam ho raději nahrazujeme vínem nebo sektem a jen přibližně tři z deseti lidí popíjejí pivo na Štědrý večer,“ dodává pro zajímavost Lenka Harmon, Client Consultant společnosti GfK Czech.
Jaký alkohol nalezneme v českých domácnostech?
Data ze spotřebitelského panelu GfK ukazují, že jen zhruba 5 procent českých domácností nenakoupilo v uvedeném období žádný alkohol pro domácí spotřebu.
Letošní konzumace alkoholu se oproti loňsku příliš nezměnila
Při množství zkonzumované alkoholu, ať už doma, nebo v podnicích, se Češi nejčastěji vyjadřovali, že nedošlo k žádné změně a že spotřebovali stejné množství alkoholu jako loni. Nicméně situace je rozdílná mezi konzumací alkoholu doma a mimo domov
Češi neradi experimentují při výběru podniků a při posezení s přáteli upřednostňují své oblíbené a ověřené lokály, kde přesně vědí, co je tam čeká
Češi jsou značně společenský národ a do podniků chodí nejraději ve společnosti přátel a především navštěvují hospody, pivnice a restaurace. Při jejich výběru hraje důležitou roli především kvalita nápojů a jídel, cenová úroveň a čistota.
Co ve skutečnosti znamená, když řekneme, že „jdeme na jedno“? Opravdu tento známý výrok mužů „sedí“?
Podle výsledků průzkumu společnosti GfK vyplynulo, že když muž jde „na jedno“, ve skutečnosti to znamená, že vypije mnohem více alkoholu a v rámci jednoho posezení zkonzumuje až tři velké a jedno malé pivo.
Rekordy padají…a Češi přiznávají svůj největší souvislý “ picí “ rekord za jeden večer…
Čtyři velká piva, tři dvoudecové sklenice vína, tři velké a tři malé panáky. Muži zvládnou ještě o něco více alkoholu než je „národní rekord“ a ženy pochopitelně méně,“ uzavírá Lenka Harmon
O výzkumu
Společnost GfK připravila exkluzivní volně prodejnou studii „Konzumace alkoholu v Čechách“, propojující výsledky ze tří různých, vzájemně se doplňujících marketingových ukazatelů o nákupním a konzumním chování Čechů starších 18 let, a to doma i mimo domov. Komplexní volně prodejná studie prezentuje výsledky reprezentativního výzkumu na populaci 18+, a představuje data z panelu domácností a údaje z panelu konzumentů alkoholu.