Do soutěže 23. ročníku mezinárodního festivalu kreativity Golden Drum, který se bude konat od 18. do 21. října 2016 ve slovinské Lublani, se přihlásilo 1047 účastníků z 26 zemí.
Ředitelka soutěže Golden Drum Lučka Peljhan je nadšená zlatými hřeby letošní soutěže: “Jsme skutečně nadšení, že vidíme tak důležitý a velký růst u nezávislých agentur a současně i významný nárůst účastníků z jadranské oblasti. To jen dokazuje, že je tu významný kreativní potenciál a lokální inspirace, která jen čeká na své objevení světovou elitou.”
Soutěž Off Drum Ljubljana Poster Award obdržela 168 přihlášek, což je téměř dvakrát více než minulý rok. Počet přihlášek z regionu, které soutěží o cenu Adriatic Golden Drum Award, v porovnání s loňským rokem vzrostl o 46 procent na 140.
Do soutěže Golden Drum se přihlásilo 27 různých agenturních sítí. Znatelný nárůst byl zaznamenán u nezávislých agentur. Z 26 zemí, které se letos soutěže účastní, nejvíce přihlášek přišlo z Turecka (celkem 158), které má na svém kontě současně největší pokles počtu přihlášených v porovnání s loňským rokem. Hned za ním následuje Rusko se 147 přihláškami, což je oproti loňském roku nárůst. Nejvíce se navýšil počet přihlášek v Chorvatsku a Gruzii. Nováčky letošního ročníku jsou Bosna a Hercegovina a Kosovo.
23. ročník Golden Drum přinesl v soutěžním programu mnoho novinek. V kategorii Best Practice je nejvíce účastníků z oblasti Public Relations, aktivace a Branded Content, zatímco v kategorii Best Piece vede tisk, následovaný filmem a OOH. Návštěvníci se letos mohou těšit i na kategorii Capture of local spirit, která je jednou z významných novinek tohoto roku. Byla zavedena zejména proto, aby zachytila tvůrčího ducha dané oblasti. 42 kreativních návrhů bude v této kategorii soutěžit o cenu “Best capture of local spirit”.