On-line

AMI Digital Index: 92 Čechů ze 100 používá sociální sítě

Sociální média oslovují většinu české internetové populace. V prvním čtvrtletí roku 2017 pouze 7,6 % uživatelů nepoužívalo žádnou sociální síť. Je to sice více než v loňském roce (3,1 %), zároveň ovšem narostlo množství sociálních sítí na jednoho uživatele.

Loni mělo účet na třech a více sociálních sítích pouze 39 % českých uživatelů internetu, letos to je už 69 %. Vyplývá to z nového průzkumu AMI Digital Index, který na přelomu března a dubna letošního roku realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

„Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha

Z letošního průzkumu vyplynulo, že narůstá množství těch, kteří mají účet na více sociálních sítích. Účet na alespoň třech sítích má o 30 procentních bodů více lidí než vloni (69 %), procento uživatelů s účtem na 5 a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 %, se dokonce oproti roku 2016 zdvojnásobilo.

Výrazným trendem je však skokový nárůst popularity sociálních sítí s primárně obrazovým obsahem v čele s Instagramem, jeho funkcí Stories a ve sledovaném období i se Snapchatem. Uživatelská základna narostla u obou sítí, Instagramu se ale očividně vedlo výrazně lépe. Za necelých 6 měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 % českých uživatelů internetu (Snapchat 52 %), opakovaně je ale podle průzkumu použilo už 11 % dotázaných (Snapchat).

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!