Výkonnostní agentura Performics u příležitosti konání Super Cupu 2013 v srpnu prostřednictvím vlastního nástroje Socialtools sledovala aktivitu prvoligových fotbalových týmů na Facebooku. Nejvíce fanoušků má AC Sparta Praha (více než 127 000), následovaná FC Viktorií Plzeň (více než 39 000) a SK Slavií Praha (více než 31 000). Nejčastěji se svými fanoušky komunikoval v období od 14. do 22. srpna tým FC Viktoria Plzeň.
Facebookové stránky domácích fotbalových týmů si získávají čím dál tím více fanoušků, kteří je používají ke sdílení svých názorů na jednotlivé týmy a na průběh jednotlivých utkání. Dalším důležitým faktorem je samotná komunikace správce daných stránek na zdi, fanoušci statusy rádi komentují, označují je prostřednictvím funkce „to se mi líbí“ a sdílejí. Největší počet označení, komentářů a sdílení měly ve dnech od 14. do 22. srpna stránky FC Viktoria Plzeň, následovány AC Sparta Praha a SK Slavia Praha.
„Facebookové stránky fotbalových týmů jsme prostřednictvím našeho patentovaného nástroje Socialtools začali sledovat v srpnu a již za 8 dní našeho sledování můžeme konstatovat, že fotbaloví fanoušci jsou na Facebooku velmi aktivní, reagují na jednotlivé zápasy a nemají problém se o své názory prostřednictvím sociální sítě podělit s ostatními,“ říká Olga Szélesová, Social Media Manager z agentury Performics, a dodává: „Facebookové stránky fotbalových týmů budeme sledovat i v nadcházejících měsících a chceme se více zaměřit na to, jakým způsobem kluby se svými fanoušky komunikují a jak se vyvíjí počet fanoušků v souvislosti s úspěchy, popř. neúspěchy daných týmů.“
Počet fanouškovských likes, komentářů a sdílení
Pozn.: Čísla znázorňují součty všech aktivit (fanouškovských likes, komentářů a sdílení).
V týdnu od 14. do 22. srpna zaznamenaly největší nárůst počtu fanoušků facebookové stránky FC Viktoria Plzeň, a to o 1405. Tento trend pravděpodobně spustilo vítězství týmu v předkole ligy mistrů. Týdenní nárůst počtu fanoušků ostatních týmů se pohyboval v řádu desítek. Více než 100 nových fanoušků si připsaly stránky FC Slovan Liberec, AC Sparta Praha, SK Slavia Praha a FK Teplice.
Nárůst počtu fanoušků od 14. do 22. srpna 2013
Fanoušci se nebojí podělit o svůj názor
Ve sledovaném období bylo monitorováno nejvíce komentářů na facebookových stránkách SK Slavia Praha (113), FC Viktoria Plzeň (86) a AC Sparta Praha (82).
Co je Socialtools a jak funguje?
Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. Socialtools sleduje jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či socio-demografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí, apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.
– red –