S velkým zájmem spotřebitelů se setkala akce piva Braník nazvaná „3 fláky krkovice za 40 víček“. Původně plánované množství masa v počtu 50 tisíců balení bylo zákazníky rozebráno během jediného měsíce. Počet odměn byl tedy navýšen 2,5 krát – na 125 tisíc kusů balení. Vybraná víčka navíc pomohou obětem povodní v domově Sue Ryder.
Promoakce značky Braník, dlouhodobě jednoho z nejoblíbenějších a nejprodávanějších balených piv v České republice mezi lidmi až nečekaně zabodovala. „Spotřebitelé piva značky Braník patří mezi ty nejvěrnější a my jsme je chtěli za jejich loajalitu odměnit tím, co se k dobrému vychlazenému pivku prostě nejvíce hodí – pořádnou flákotou masa. Desetitisíce spotřebitelů si tak za víčka piva Braník domů dohromady odneslo 70 tun marinované vepřové krkovice a 18 tun klobásek. Tato marketingová akce, za jejímž vznikem a exekucí stojí agentura Ritual, se tak v rámci společnosti Pivovary Staropramen zařadila mezi ty nejúspěšnější,“ říká Markéta Leitnerová, manažerka značky Braník, která jako důkaz uvádí, že responze byla téměř třikrát vyšší než bývá standardní u promoce tohoto druhu.
Vliv na úspěch této akce měl správně zvolený typ odměny vhodný pro cílovou skupinu značky v kombinaci s jednoduchou mechanikou. Významně v budování povědomí o akci pomohlo nasazení televizního spotu, jehož režírování se pro Braník již tradičně chopil Petr Čtvrtníček. Produkci televizního spotu, založenou na kreativě agentury Jazz Communication, zajistila společnost Filmservise. V Unity design pak připravili jednoduchý a velmi nápadný design promočních obalů.
„Braníkáři“ sběrem víček pomohli i obětem povodní
Všechna vybraná pivní víčka o celkové váze více než 8 tun budou recyklována a výtěžek z jejich sběru, bude použit na dobročinné účely. Prostředky za kovová víčka z vratných lahví putovaly na podporu Domova Sue Ryder v Praze, který zasáhla povodeň. Domov Sue Ryder pečuje o seniory, kteří potřebují v důsledku nemoci či vysokého stáří pomoc druhých. Pivovary Staropramen mají s tímto domovem dlouhodobé partnerství.
Víčka z PET lahví pak budou v rámci dobročinného projektu „Sbírej víčka, postavíme…“ použita jako materiál na výrobu originálních mobilních výcvikových pomůcek pro nácvik pomoci asistenčních psů organizace Helppes, dalšího dlouhodobého partnera společnosti. Na nové vybavení rozhlehlého venkovního hřiště se díky vybraným víčkům mohou těšit i děti z mateřské školy Lechoviczowa v Ostravě.
„Projekt „Sbírej víčka, postavíme…“ úspěšně funguje téměř dva roky. Jen za rok 2012 se našim zaměstnancům a zaměstnancům našich partnerů podařilo nasbírat půl tuny plastových víček, která posloužila k výrobě hracích prvků na vybraných dětských hřištích. V těchto dnech ukončujeme druhou fázi sběru víček a zdá se, že výsledky předčí naše očekávání, pohybujeme se v řádově mnohem vyšších číslech, a to zejména díky tomu, že se tohoto projektu prostřednictvím marketingové akce zúčastnili milovníci piva značky Braník, kterým děkujeme za podporu. Naše spotřebitele chceme do projektů zapojovat i nadále.Udělali jsme to například v rámci některých letních hudebních festivalů,kde měli návštěvníci možnost odevzdávat víčka našim hosteskám. Na Rock For People pro nás sběr víček zajišťovali sami organizátoři v rámci třídění odpadu,“ říká Edita Šilhánová, ředitelka právního oddělení a vnějších vztahů společnosti Pivovary Staropramen.
-red-