Na český trh vstupuje nový interaktivní retailový a marketingový nástroj – promo robot TOKINOMO, který k oslovení zákazníků na prodejní ploše využívá pohyb, světlo a zvuk. Díky pokročilé technologii propagovaný produkt doslova ožije před kupujícím, osloví ho, začne se hýbat a vysvětlí mu výhody, proč výrobek koupit.
Pilotní projekt pro značku L’Oréal Česká republika již proběhl, a to v prodejně drogerie Teta v Horních Počernicích. „Jsme rádi, že můžeme ve spolupráci se společností ONEplanet,ONEbusiness, jež Tokinomo zastupuje, nabídnout klientům zcela nový přístup a způsob, jak oslovit potenciální zákazníky,“ vysvětluje Pavel Kozler, jednatel agentury Knowinstore.
Tokinomo představuje nové a odvážné řešení pro všechny, kdo chtějí zvýšit povědomí o značce či produktu a současně zajistit navýšení prodeje. Ve chvíli, kdy je nakupující v místě prodeje zaznamenán senzorem, aktivuje se mechanismus zařízení a produkt umístěný na tzv. robotické ruce se rozsvítí, začne se hýbat a poskytne zákazníkovi informace, které by měly podpořit jeho rozhodnutí výrobek zakoupit.
„Tokinomo je velmi inovativní marketingový nástroj, který zejména v době „social distancing“ v důsledku pandemie COVID-19 a dalších omezení dokáže nejen nahradit tradiční promo nástroje, ale v mnohém je překonává. Velkou výhodou je, že je to stroj, takže nezaspí a může pracovat bez přestávky celý den. Osloví každého zákazníka v dosahu a každému dokáže bez chyby zopakovat požadované sdělení,“ vysvětluje Jiří Uher z ONEplanet.
Společnosti mohou samy rozhodnout, jak své zákazníky osloví. Mohou je prostřednictvím Tokinoma a svých produktů pozdravit, vyprávět příběh nebo třeba roztančit. „Možnosti jsou díky přizpůsobitelným možnostem světla, zvuku a pohybu prakticky neomezené. S využitím inovativní kombinace technologií lze nakupujícím připravit jedinečný zážitek a touto interakcí v nich vzbudit zájem a přesvědčit je ke koupi daného zboží,“ popisuje novinku Pavel Kozler z Knowinstore.
Pilotní kampaň v České republice potvrdila údaje ze zahraničí, z nichž vyplývá, že si Tokinomo získává velké sympatie zákazníků a jejím prostřednictvím dochází k navýšení prodeje v průměru o 200 %. „Jde o efektivní způsob, jak podpořit prodej bez nutnosti snižování cen,“ dodává Kozler.