Za letošní velkou podzimní kampaní pro švédskou značku Absolut stojí pražská agentura EverWhere, která ve spojení s předním českým grafikem Pavlem Fuksou v říjnu a listopadu vyrazila do ulic v Praze, Brně a Plzni s kampaní Absolut Tolerance.
Ta měla za cíl zvýšit ve společnosti míru tolerance, a to hned v pěti oblastech – rovnoprávnosti mužů a žen, LGBT, svobody vyznání, etnické příslušnosti a migrace. Je to již několikátá kampaň, kterou pro Absolut vytvořila právě agentura EverWhere.
„Hlavním symbolem kampaně byly funkční dveře, které jsme postupně umístily ve třech městech – Praze, Brně a Plzni. Dveří je pět, každé z nich vizuálně představují jedno téma. Pokud se lidé rozhodnou dveřmi projít, vyjádří tím podporu toleranci. Kampaň je sice u konce, ale už teď máme plán, jak dveře využít dál.“ říká Kryštof Kostroun z agentury EverWhere.
Za nápadem i vizuálním zpracováním kampaně stojí český designer Pavel Fuksa, který byl letos opět zařazen mezi 200 nejlepších grafiků světa. „Zejména v posledních měsících a letech přestala mít tolerance v české společnosti svoje místo a byla nahrazena cynismem, bezohledností a frustrací. Kampaň se netváří spasitelsky, rád bych, aby kolemjdoucí dokázala aspoň na moment zastavit a tuto frustraci zmírnit,“ přiblížil postoj ke svému návrhu designer Fuksa.
Dveře byly k vidění dva týdny na Náměstí Míru, Jungmannově náměstí, ve vestibulech Masarykova a Hlavního nádraží, Strossmayerově náměstí, Náměstí republiky a Na Andělu před kinem Cinestar. Poté na nádraží v Brně a Plzní.
V rámci kampaně vznikl také videoklip populárního rappera Renného Danga Žij a nech žít“, který vyzývá k toleranci ve společnosti.