Mediazastupitelství AdActive začalo v dubnu nabízet klientů a inzerentům možnost tzv. behaviorálního cílení a také cílení podle nákupního záměru. AdActive je členem sdružení CPEx a data sbírá ve spolupráci s ostatními členy sdružení.
Možnost cílení podle zájmů a nákupního záměru uživatelů internetu přináší klientům zvýšení efektivity kampaní a podstatné navýšení konverzí. Tyto možnosti cílení AdActive využívá jak v případě programatické reklamy, tak i neprogramatických kampaní.
Nabídka behaviorálního cílení a cílení podle nákupního záměru je dalším krokem oddělení programatické reklamy, které v AdActive vzniklo v listopadu 2015. “Široké portfolio zastupovaných webů nám umožňuje poměrně snadno získávat data o zájmech a chování uživatelů, a to v mnoha zájmových skupinách. Nejsilněji jsou zastoupeny zpravodajské a finanční weby, dále weby pro muže se zaměřením na sport, finance a film, dále weby pro ženy zaměřené na krásu, zdravý životní styl, děti a rodinu. Silné zastoupení mají i weby v oblasti kultury, gastro a vaření a také hobby weby. Inzerentům tak můžeme nabídnout cílení přesně podle jejich potřeb a efektivnější kampaně s důrazem na zvýšení konverze,” říká Ondřej Lejko, RTB director AdActive.
Portfolio webů AdActive a spolupráce se družením CPEx umožňuje AdActive získávat data podle chování uživatele na internetu, dále podle toho jaké weby v konkrétní oblasti v posledních dnech uživatel navštívil a z velké části také podle hledání na srovnávacích a aukčních webech – kde je prokazatelný nákupní záměr. “Možnost unikátního cílení podle nákupního záměru, který se prokázal na srovnávačích nebo na aukčních webech, je pro nás v tuto chvíli dominantní. Je to pro nás jedna z nejefektivnějších možností sběru dat,” dodává Ondřej Lejko.
AdActive využívá cílení podle zájmů a nákupního záměru jak v případě programatické reklamy, kde si kampaň klient nastavuje a filtruje sám podle své aktuální potřeby, tak i neprogramatické – display reklamy, kdy klient může využít kompletní portfolio webů a formátů a AdActive mu sestavuje kampaně s efektivním cílením na míru.