PR agentura, která nese název EnviWeb navazuje na více než dvacetiletou historii stejnojmenného informačního online serveru, přinášející aktuality ze světa ekologie a ochrany životního prostředí.
Nastavení komunikační strategie v rámci posouzení záměru procesem EIA, prezentace zavedení nové technologie do výroby podléhající změně integrovaného povolení nebo vysvětlení životní cyklu výrobku. Ani taková zadání nejsou ničím výjimečným pro PR agenturu EnviWeb. Avšak podstatná část práce je složena především z marketingových kampaní pro subjekty z řad průmyslové ekologie – od výrobců shromažďovacích nádob na odpad až po stavební a demoliční firmy. V rámci komunálního sektoru jsou to různé manuály, návody pro sběrné dvory, RE-USE centra až po popularizační projekty o ekologii pro školy nebo osvětové kampaně pro občany v oblasti třídění odpadů.
Trvale udržitelný rozvoj, společenská odpovědnost jsou trendy, kterými se celá Evropa ubírá a organizace napříč spektrem jim přikládají stále vyšší váhu. Dodavatelsko-odběratelský řetězec nastavuje procesy v souladu s těmito principy, to je mnohdy výzva pro malé, střední i větší firmy. Jaké jsou trendy v této oblasti? Implementace Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) do politiky společnosti, odpovědná komunikace environmentální certifikace všem stakeholderům, prezentace uhlíkové stopy podniku v kontextu předmětu podnikání společnosti.
„Orientace výhradně na environmentální témata“ zní základní teze a poslání společnosti. Proč? Zeptali jsme se přímo Miroslava Kubáska, spoluzakladatele agentury. „Naše rozhodnutí specializovat se na ekologii pramení z bezprostředních požadavků trhu a osobních zkušeností. Viděli jsme, že právě v tomto oboru můžeme nabídnout tu největší hodnotu,“ doplňuje Miroslav Kubásek.
„Hlavní důvod, proč se nám daří realizovat ambiciózní projekty jako je Ukliďme Česko, ale třeba i náš nový projekt Kam s ním? je náš tým. Každý přinášíme něco unikátního na stůl, od technických dovedností po projektové řízení či nepřenositelné zkušenosti, což je nezbytné pro realizaci našich vizí a k dosažení požadovaných cílů,“ uvedl Miroslav Kubásek.
Do čela agentury byl jmenován Ing. Lukáš Žaludek přicházející z prostředí průmyslové ekologie. Jako poradce, auditor, externí podnikový ekolog pracuje pro malé, střední i velké firmy napříč průmyslovým odvětvím. Působil jako odborný redaktor pro nakladatelství Verlag Dashöfer nebo spoluorganizoval konference na témata podnikové ekologie a udržitelnosti. Na starost má též autorský obsah a rozvoj portálu Enviweb.cz.