Letošní 19. ročník oborové soutěže Zlatý středník spouští hodnocení 490 přihlášek komunikačních projektů a firemních médií. Jejich množství navzdory probíhající pandemii pokořilo loňský rekordní počet 415 přihlášek soutěžících projektů.
Obrovský zájem je o novou kategorii CSR a udržitelnost. Další novinkou ročníku bude hodnocení pohledem top managementu.
„Nejvíce přihlášek registrujeme ve zcela nové kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost, kterou jsme nově otevřeli pro letošní ročník na základě velkého zájmu zadavatelů. Nově také budou porotci hodnotit projekty z oblasti Public Affairs, což je velice důležitá a náročná disciplína Public Relations,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, který soutěž organizuje.
Dvakrát více přihlášek oproti loňsku registruje Zlatý středník u slovenských projektů, pro které je soutěž otevřena teprve podruhé. „Celkem 96 přihlášek ze Slovenska potvrzuje zvyšující se zájem slovenských zadavatelů a agentur poměřit se s nejlepšími projekty české konkurence,“ říká Vladimír Machalík, předseda Asociácie hovorcov Slovenska, a doplňuje: „Slováci mají důvěru také v transparentnost práce poroty, která je složena z pečlivě vybraných odborníků napříč sektory a specializacemi z obou zemí.“
Zlatý středník také všem poskytuje prostřednictvím špičkových porotců i zpětnou vazbu. Mezi novinky soutěže patří pohled CEO či člena nejvyššího vedení, kteří posoudí efektivitu a přínos projektů na stupních vítězů. Zařadí se mezi ně přední osobnosti z řad vedení významných společností a organizací, kteří doplní zpětnou vazbu poroty.
Celkem 14 porot čítajících téměř 100 expertů na řízení reputace značek a jejich komunikaci, šéfredaktorů klíčových médií a zkušených art directorů zhodnotí projekty přihlášené do celkem 28 kategorií, přičemž mezi ty nejvíce obsazené patří vedle již výše zmíněné kategorie Společenská odpovědnost a udržitelnost kategorie Externí a interní tištěný časopis a noviny, Audio a video prezentace nebo Integrovaná kampaň.
Slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční 2. září v Praze, samozřejmě pokud to epidemická situace a stanovená pravidla umožní. O produkci galavečera se letos postará produkční společnost LK Production. Partnery soutěže jsou společnosti Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Huawei, MasterCard, Monitora, Orange, Plzeňský Prazdroj a Víno Hruška.