Seznam.cz nasadil ještě před letními prázdninami nové reklamní formáty pro mobilní telefony. Jedná se o Interscroller, Video reveal a Square Premium, se kterými se lidé setkají na vybraných obsahových službách české internetové jedničky.
Právě na ně totiž přichází už téměř polovina uživatelů z mobilních telefonů. Nedávný průzkum, který Seznam.cz zpracoval, navíc ukazuje, že se dlouhodobě daří snižovat procento lidí, kteří považují reklamní sdělení v mobilech za irelevantní. Zatímco v roce 2016 vnímalo přínos reklamy 21 % uživatelů, letos je to už 26 %.
„Oproti roku 2017 se nám podařilo téměř zdvojnásobit počet lidí, kterým inzerce v mobilních telefonech přijde správně zacílená. Důvodem je zcela určitě nasazování interaktivních formátů, propojování různých klientských segmentů s obsahem, aby byla reklama pro uživatele atraktivní, a v neposlední řadě fakt, že inzerce na našich službách není obtěžující,“ komentujte Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy Seznam.cz, fakt, že 14 % uživatelů se v mobilních telefonech zobrazuje taková reklama, která je pro ně relevantní. Loni mělo tento pocit jen 9 % lidí.
Z mobilního telefonu navštěvuje služby Seznamu zhruba 40 % uživatelů. U obsahových služeb typu Seznamzpravy.cz, Novinky.cz či Sport.cz se pak počet přístupů zvyšuje nad 50 %, a to zejména o víkendu. Právě s ohledem na zvyšující se podíl mobilních uživatelů nabízí Seznam.cz svým klientům stále širší portfolio inovativních reklamních formátů, mezi které patří například Interscroller ve formě statického banneru i videa, Video reveal a vylepšený formát Square pod názvem Square Premium, který je nasazený na Novinky.cz, Super.cz, Proženy.cz, Garáž.cz či Kupi.cz. V nejbližší době budou následovat služby Sport.cz a Seznamzpravy.cz. „Využíváme běžného chování uživatele na mobilu a přinášíme mu reklamu v takovém formátu, který sám vyhledává a v jakém je zvyklý konzumovat denní obsah. V tomto roce klademe důraz zejména na nativní reklamu s cílem nejprve nabídnout uživateli obsah a inzerci až v návaznosti na něj,“ říká Krišica.