SodaStream International odstartovala svojí novou celosvětovou kampaň „Člověk utahaný (Homo schlepiens)”. Ve zveřejněném spotu se setkáváme s Mayim Bialik, známou též jako Amy Farrah Fowler z kultovního seriálu Teorie velkého třesku a Kristianem Nairnem, známým svým účinkováním v roli Hodora v legendární sérii Hra o trůny.
Děj situovaný do budoucnosti nás seznamuje s Mayim Bialik v roli doktorky antropologie, která vzpomíná na své první setkání s lidským druhem „Člověk utahaný (Homo schlepiens)” v podání Kristiana Nairna. Příběh se pohybuje tam a zpět napříč časem a stojí na vyobrazení nesmyslného tahání vody v jednorázových plastových lahvích jako návyku, který má škodlivý vliv na naši planetu i životní styl lidstva a pro budoucí generace je nepochopitelný, protože v jejich době neexistuje. V Muzeu nenormální historie vyobrazeném ve spotu se rozehrává úžasný filmový příběh mezi Mayim a posledním kmenem svého druhu závislým na tahání plastových lahví, Člověkem utahaným (Homo schlepiens).
Americká herečka a držitelka několika hereckých ocenění Mayim Bialik, jejíž jméno znamená v hebrejském jazyce příznačně pro kampaň značky SodaStream „voda“, je v civilním životě skutečnou vystudovanou odbornicí s doktorátem v oboru neurovědy. K roli vědkyně zkoumající chování Člověka utahaného měla tedy od začátku natáčení velmi blízký vztah. Sama se narodila ve Spojených státech, kam její prarodiče emigrovali z Československa, Maďarska a Polska. Divákům u nás je známa především jako jedna z hlavních postav v oblíbeném seriálu Teorie velkého třesku a její český hlas v podání Nikoly Votočkové, známý ze zmíněného seriálu, promlouvá i v nové kampani.
Natáčení kampaně bylo o měsíc urychleno z důvodu doporučení lékařů, aby Bialik dala na měsíc odpočinout svým hlasivkám. „Tato kampaň má silné sdělení, které bylo zapotřebí říci dříve, než dám svému hlasu odpočinout”, uvedla Mayim Bialik. „Více než miliarda plastových nápojových lahví je na celém světě použita každý den, přičemž většina z nich skončí na skládkách, v přírodních parcích a oceánech, kde zatěžují životní prostředí a hubí mořské živočichy. Mohu dočasně přijít o svůj hlas, ale nemohu být zticha, pokud jde o tak důležitý vzkaz. Svět potřebuje říci ne znečisťujícím plastovým lahvím”, dodává.
Kampaň „Člověk utahaný (Homo schlepiens)” se natáčela na Ukrajině v kulisách stylizovaných tak, aby diváka přenesly do budoucnosti, ve které jsou plastové lahve již jen zapomenutou relikvií k vidění pouze v muzeu.
„Naše nové video, Člověk utahaný (Homo schlepiens), velmi přímočaře ukazuje, jak primitivním zvykem je tahání a používání plastových lahví pro vodu a pitný režim”, vysvětluje Daniel Birnbaum, CEO společnosti SodaStream. „Přitom existuje velmi jednoduchá a ekonomická cesta, vychutnat si perlivou vodu připravenou přímo doma z čerstvé kohoutkové vody bez tahání plastových lahví a obtěžování planety hromadami škodlivého plastového odpadu. Použití jednorázových plastových lahví je prehistorický zvyk, který se přežil a patří minulosti. Je nejvyšší čas, aby se svět vyvíjel kupředu a připravil našim dětem smysluplnější budoucnost.”